Gå til innhold

Liste over graviditetstegn


jobber med saken har klart det

Anbefalte innlegg

Legger denne inn her og:) Lykke til jenter:)

 

Liste over graviditetstegn

 

--------------------------------------------------------------------------------

 

* Økt søvnbehov

* Glupende appetitt

* Intens lyst på spesiell mat

* Stadig småtissing

* Ømme, spente bryst

* Kvalme

* Menstrasjon uteblir

* Mensmurring før forventet menstrasjon og etter

* Stikking i høyre side

* Stølhetsfølelse i magen

* Livmortappen ganske lav

* Tett i nesen - forkjølt

* Litt stikking i korsryggen

* Tørr i halsen og utrolig tørst

* Strekk i livmoren når du reiser deg opp fort.

* Svimmel

* Halsbrann

* Klarer ikke å ha på stramme klær

* Oversensitive for noen lukter

* Hårsår

* Stram lukt av urinen

* Kviser

* Tung i hodet

* Festesmerte - Festeblødning

* Humørsvingninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

er i 4 uke nå og har flere av symptomene i 2-3 uker alt! må gå med mammabukser for er grusomt oppblåst, særlig utover dagen og orker ikke at noe strammer. spiste nesten ikke noe i uke 2 og 3 pga kvalme og gikk ned 2,5 kilo pga det. denne uken har jeg vært veldig trøtt og dro hjem litt tidligere fra jobb i dag for å sove.. det var utroig deilig! :) må vaske håret hver kveld fordi det blir så fort fett, ekkelt. Ellers så ler samboern min av meg fordi jeg blir lett sint (noe jeg aldri pleier å være) og lett rørt av helt banale ting. Vet dette er tidlig, hadde en SA i juni i 4-5 uke og da hadde jeg ikke alle disse symptomene. Men de er der og etter å ha lest endel på debattsiden her inne har jeg skjønt at jeg ikke er alene om det. :) Har dere ikke noen symptomer så fortvil ikke, de kommer etterhvert, noen går hele svangerskapet nesten uten å merke noe som helst! nå håper jeg bare alt går bra. :)

Noen fler som har stor oppblåst mage? pleier å være 85 cm et par cm under navlen, nå varier jeg fra 94-98 cm selv om jeg har gått nd i vekt! hjelpes! er vanskelig å skjule! takke seg til tunika moten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jeg er kvalm, mensmurringer, stivhetsfølelse i magen, lav livmortapp, vond korsrygg, tørr i halsen og tørst, strekk i livmoren, stram lukt av urinen og humørsvingninger..... håper at det betyr noe.. ellers tror jeg at jeg må legges inn for "wannabe" gravid sykdommen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg synes er litt dumt med disse tegnene er at mange av dem kan egentlig være tegn på HELT andre ting.. Av alle disse tegnene på denne listen kan jeg fra 1,5 uke siden merke disse symtpomene, men til syvende og sist er jeg faktisk ikke sikker på om jeg er gravid...

Dette er de tingene jeg kan huske å ha merket fra dagen jeg hadde eggløsning og frem til nå ( 4 dager før forventet mens):

 

* Økt søvnbehov

* Glupende appetitt

* Intens lyst på spesiell mat

* Stadig småtissing

* Ømme, spente bryst

* Kvalme

* Mensmurring før forventet menstrasjon og etter

* Stikking i høyre side

* Stølhetsfølelse i magen

* Livmortappen ganske lav

* Tett i nesen - forkjølt

* Litt stikking i korsryggen

* Tørr i halsen og utrolig tørst

* Strekk i livmoren når du reiser deg opp fort.

* Svimmel

* Klarer ikke å ha på stramme klær

* Oversensitive for noen lukter

* Stram lukt av urinen

* Kviser

* Tung i hodet

* Humørsvingninger

 

Var 5 ting jeg kunne stryke av listen, og bland dette var pica, festeblødning og uteblitt mens (tror nemlig ikke jeg har kommet så langt dersom jeg er gravid)......

 

Blir spennende å teste, tar en test på mandag morgen, og så venter jeg å se hva som skjer på onsdag. Mensen min pleier å være presis, så dukker den ikke opp blir det test på torsdag... :-)

 

Må innrømme jeg har tatt noen billigtester tidligere i uka, men alle er negative, noe som kanskje har fått meg til å innse at jeg kanskje ikke har noe i magen! Men jeg venter spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt fremste tegn, som jeg har hatt i begge mine tidligere svangerskap, er at jeg fryser veldig om kvelden, blir iskald på nese, tær og fingre!! Til vanlig er jeg egentlig varm av meg, men ikke når jeg er gravid altså. det er slik jeg har mistenkt at jeg i det hele tatt er gravid!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har visst en del fler symptomer enn jeg først trodde, før jeg gikk gjennom denne. De fleste kommer og går da, og ingen er noe særlig "plagsomme" enda..

 

* Stadig småtissing

* Ømme, spente bryst

* Kvalme

* Menstrasjon uteblir

* Stikking i høyre side

* Stølhetsfølelse i magen

* Tett i nesen - forkjølt

* Litt stikking i korsryggen

* Tørr i halsen og utrolig tørst

* Svimmel

* Oversensitive for noen lukter

* Kviser

* Tung i hodet

* Festesmerte - Festeblødning

* Humørsvingninger

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...