mamsen labamsen Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Venter på time til dette og gruver meg no inni granskauen. Er det vondt? Får man bedøvelse?
Sjokoladekaka Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Det er ikkje vondt, sånn heile tida. Eg opplevde at det var vondt berre når slangen skulle "rundt svingen" i tarmen, ellers kjente eg lite. Det kunne til og med kile litt i tarmen til tider:) Men det går an å be om beroligande/smertestillande. Det står det nok om i skrivet du får med innkallinga. Det som eg syns var aller verst, var den drikken eg skulle ta døgnet før, for å tømme tarmen. Den er ikkje god, for å seie det som det er. Men du treng ikkje grue deg, for så gale er det ikkje. Eg skal ta igjen om nokre år, og det gruar eg meg ikkje til.
♥ Celines mamma ♥ Skrevet 18. november 2008 #3 Skrevet 18. november 2008 Jeg tror det er stor forskjell fra person til person. Det var veldig ubehagelig, og det var vondt da slangen skulle rundt svingen i tarmen. Fikk "likegladsprøyter" (er det ikke det de heter). De hjelper ikke på smertene, men hadde sin effekt likevel. Det går nok bra skal du se:) Lykke til!!
Mazza** Skrevet 18. november 2008 #4 Skrevet 18. november 2008 selve undersøkelsen var ikke ille...men den dritten du må drikke er myyye verre...sorry...liker ikke ingefær og sitronsmak jeg hehe...trøst deg med at det ikke er mye å drikke...kun to glass...
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 18. november 2008 #5 Skrevet 18. november 2008 Jeg synes også døgnet før undersøkelsen var desidert verst!!! Fy av meg!!! Jeg måtte faste fra klokken 14 dagen før og kun drikke et sånt forferdelig avføringsmiddel. Så satt jeg bokstavligtalt på ramma resten av kvelden!! Jeg anbefaler deg på det sterkeste å smøre stumpen med noe, for det som kommer ut er blandet med den væsken du har drukket og det er som rene syren for rumpen!! Fy som det svei til slutt.. DET gjorde vondt det. Så ha noe du kan smøre, aloe vera eller zink salve eller noe. Og smør før du begynner å gå på do. Selve undersøkelsen var helt grei. Hadde gruet meg verre, men gikk overraskende greit. Er som de andre sier her, at det var litt ubehagelig når han tredde slangen gjennom "svingen" i tarmen, men det var gjordt på 2 sekunder. Jeg fikk veneflon i hånden med litt godsaker i, mulig det hjalp litt. Ellers var det bare kiling av slangen jeg kjente. Men det var veldig interessant å se seg selv innvendig i tarmen;) Hehe:) Men seriøst, jeg fulgte skikkelig med og legen var hyggelig og forklarte alt hva han gjorde og så. Mase lykke til, det er garantert ikke så ille som du tror!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå