A og G Skrevet 18. november 2008 #1 Skrevet 18. november 2008 Når man blander varmt vann og kaldt (kokt) vann fra kjøleskapet for å få ca 70 grader, hvor mye kaldt vann trenger man da til 100 ml?
Gjest Skrevet 18. november 2008 #2 Skrevet 18. november 2008 Du blander til det er lunkent (ikke 70 grader vel, det går jo ikke an å drikke...). Uansett temp. så er det jo bare å blande til du har den tempen du vil ha, og tømme av så du sitter igjen med 100 ml. (Uansett er det mye enklere å varme det avkjølte vannet i micro om du har det).
A og G Skrevet 20. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 20. november 2008 annbefales at man blander ut pulveret i vann som er 70 grader, for så å avkjøle det til spisetemeratur. står på pakken
Gjest Skrevet 20. november 2008 #4 Skrevet 20. november 2008 ok, da bruker du sikkert bare en annen type enn vi gjorde, for det sto ikke på nan-pakkene det året vi brukte dem ;-) Uansett, prinsippet er jo det samme uansett hvilken temp. du ønsker. Enten varm i micro (du lærer hvor lenge den skal stå etter noen forsøk) eller bland varmt og kaldt til rett temperatur og hell av så du får ønsket mengde etterpå.
Blind Gudinne Skrevet 20. november 2008 #5 Skrevet 20. november 2008 Nå måtte jeg ut å sjekke på pakken på kjøkkenet..... Tror du skal sjekke engang til også- for det står 40 grader! He he...
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 20. november 2008 #6 Skrevet 20. november 2008 tror collet skal blandes i 70 graders vann for så å kjøles ned, mens nan skal blandes i 40 graders vann...
Gjest Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 Hipp skal også blandes i 70 grader..tror jeg.. Dessuten sier WHO at man bør blande ved 70 grader. Jeg har alltid gjort det. Før så hadde jeg ett fast regnestykke, men nå tar jeg bare til ca 110 ml ferdig mme, kokt vann til ca 50 ml, tar i bittelitt kaldt vann - til ca 70 ml. Så tar jeg i pulver, rister og fyller på med kaldt vann.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå