Gå til innhold

Hater mannfolk akkurat nå!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Faren til sambo har lovet å hjelpe oss med å sette inn vaskemaskin på badet. Når det skal gjøres, så må også bestefaren komme en tur i og med at han er rørlegger. Moren til sambo kommer nok også til å bli med, og muligens bestemoren. Det er over 2 timer kjøring hver vei, så det blir ikke akkurat noen snarvisitt heller. De blir her hele dagen. Og for å slå flest mulig fluer i en smekk, kommer dette til å foregå en helg sambo har sønnen sin slik at besteforeldre og oldeforeldre får sett han.

Før jul har jeg to helger hvor jeg ikke sitter med eksamensforberedelser, hvor den ene er siste helgen før jul. Jeg så da fra at dette må skje den andre helgen. Møtte ingen forståelse for det, for da kunne det jo tas i januar. Prøvde forklare at jeg har termin i slutten av januar, og kan i teorien føde når som helst over nyttår. Vil ikke risikere å sitte med rier og huset fullt av folk. I alle fall ikke svigermor, som overhodet ikke eier sosiale antenner. Sambo mente at det var så usannsynlig at jeg skulle få rier den ene dagen det var snakk om , så han skjønte ikke problemet..... Mannfolk! Hva med å skjønne at jeg tross alt kan føde når som helst og vil ha fred og ro rundt meg i de ukene. Jeg vil ikke ha huset fullt av folk, og et bad på "halv tolv" når fødselen går igang. For det er like stor sjans for at det skjer den dagen, som en hvilken som helst annen dag i januar......

Sorry! Måtte bare få det ut!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, ja du får be om unnskyldning når ting har roet seg da. Synes du overdriver ganske kraftig...... Stakkars mann. Og stakkars svigerforeldre da....

Skrevet

Kan du ikke dra til biblioteket å lese til eksamen da, så får de holde på i huset mens du er ute? Ser ikke helt problemet!

Skrevet

Det er jo bare en dag da. Du overlever nok. Og får du rier, får du bare be dem om å dra igjen.

Skrevet

Hadde de dratt når jeg ba om det, så hadde det ikke vært noe problem. Men de skal gjøre alt på sine egne premisser, så jeg kunne født på stuegulvet uten at de hadde reist tidligere enn de selv ville.

Nå er det sånn at jeg bor et sted med god press på fødeavd. så jeg må nok drøye lengst mulig hjemme før jeg drar inn. Og hvis det verste skulle skje, at jeg får rier når de er på vei til oss, og fødselen tar tid slik at jeg må gå hjemme en del timer før det er noen vits å dra på fødeavdelingen, så vil jeg ha hele svigerfamilien min til stede.... De vil ikke rette seg etter meg om jeg ber dem om å dra. Det skal jo være folk til stede når jeg føder (sykehuspersonalet og sambo), så da kan det umulig gjøre noe om de er der når fødselen går i gang.

Hadde de vært litt mer hensynsfulle, hadde det selvfølgelig ikke vært noe problem.

HI

Skrevet

Kjære vene, skal du nekte mannens familie å komme på besøk en hel mnd, fordi du kanskje kan komme til å føde??????? Går ofte ganske lang tid fra første tegnet til full fødsel.

Ang. hjelp til rørleggerjobben så syns jeg det er frekt å utakknemlig av deg og skal bestemme når det passer DEG at dem kommer, for meg er det mest naturlig å tilpasse meg etter den som skal hjelpe meg.

Skrevet

Takker virkelig for forståelsen!

Skjønner at de fleste ser på meg som en stor egoist, så da får jeg prøve å forklare hvordan ståa er....

Vi ble lovet hjelp til å sette inn vaskemaskinen i sommer, og dette løftet fikk begge to i stedet for noen bursdagsgave. Det syntes vi var helt supert, da det blir tungvindt med fellesvaskeri når det kommer en liten en. De lovet at dette skulle skje i løpet av høsten, for at det ikke skulle komme midt i eksamen / jul / siste ukene før fødsel.

Nå har de utsatt dette hele høsten, fordi det ikke har passet dem. De har vært her flere ganger (senest for en uke siden), men de har bare viftet det bort.

Det er veldig vanskelig å forståelse for noen ting fra dem. Svigermor ønsket til og med at jeg skulle føde på deres nærmeste sykehus (som ligger to timer fra der jeg bor) i stedet for ett av de tre innen en halvtime fra oss, da det ville bli enklere for dem å komme på besøk på barsel.

Svigerforeldrene mine overkjører sin egen sønn når det kommer til oppdragelse av barnebarnet. Og sier man svigermor i mot, så setter hun seg ned og gråter til hun får det som hun vil.

Jeg har vært lagt inn på sykehus for noen uker siden, grunnet premature rier. De fikk stoppet det, men jeg må ta del helt med ro hvis jeg ikke skal føde prematurt. Likevel mener svigerforeldrene mine at sambo skal være hos dem hele jul og nyttår, og la meg være alene hjemme. Vi var hos dem julen i fjor, og skal være hos min familie i år. Dette er noe jeg og sambo er enige om som en rettferdig fordeling. Vi har selvfølgelig invitert de hit i romjulen slik at de får treffe sambo og barnebarnet i julen. Men dette liker ikke svigerforeldrene mine, som mener at da får jeg dra til min familie og sambo komme hjem til dem.

Og ja, jeg kommer til å nekte mine svigerforeldre å komme på besøk de siste tre ukene før termin. Men selvfølgelig nekter jeg da ikke sambo å besøke dem. De tre ukene skal jeg slappe av og lade opp (hvis jeg ikke føder prematurt da). Jeg kommer rett og slett ikke til å orke å ha besøk av noen som ikke er fornøyd så lenge ting ikke gjøres på deres måte. Jeg har til og med fått restriksjoner av svigermor på hvilken smertelindring jeg kan ta under fødselen. Det er enkelte ting (som f. eks. lystgass og epidural) som jeg ikke "får lov" av henne å ta under fødselen, fordi hun ikke syntes noe om det selv da hun fødte guttene sine.

Så dere får bare fordømme meg så mye dere vil, men nå i slutten av graviditeten skal jeg ta vare på meg selv og barnet jeg bærer. Det er ingen andre som gjør det for meg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...