Gå til innhold

NAV-det finnes håp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt himmelfallen. Jeg sendte inn søknaden om permisjonspenger i slutten av oktober vel vitende om a jeg var alt for sent ute med termin 28.12.

I dag fikk jeg svar om at den var innvilget. Er det mulig? Jeg fikk dessverre ikke tilslag på å overføre fars uker til meg, men det hadde jeg ikke ventet heller. Siden samboer ikke har muligheten til å ta ut permisjon nå det første året håpte vi at permisjonen min kunne forlenges slik at jenta ikke trenger å begynne på barnehage så tidlig. Det hjelper ikke oss at han kan ta ut permisjon om to år liksom.. Men men. Jeg får ta ut ulønnet permisjon slik at jeg kan være hjemme disse 6 ukene uansett. Jeg er bare så glad for at alt er i orden!! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer!! Da må du ha truffet de rette menneskene. Her tar det 7 mnd før jeg får innvilget overgangsstønad.. Helt sykt... Barnebidrag og barnetrygd klarte de fikse i noelunde tid, men overgangsstønaden er visst veldig vanskelig å behandle... grrrr...

Skrevet

7 mnd? Det er jo helt sykt! Nå er jeg usikker på hva som må til for å få en overgangsstønad da..

Det er det som er problemet med NAV - alt avhenger av hvem som mottar søknaden eller telefonen. Det er urettferdig med tanke på den som havner hos feil saksbehandler!

Skrevet

Det var litt folkeregisteret sin feil også da. De registrerte ikke at eksen min flyttet ut 1.juni. Registrerte det ikke før 28 august, så ting tar tid med de også.. ;) Må nesten ha forskjellig adresse for å få overgangsstønad.

Men er litt rart at det tar 2 mnd for nav å avslå en søknad og 5 mnd å behandle en søknad som er veldig klar. Man må ha sykt med tålmodighet når man trenger hjelp altså.... Og når man er gravid i tillegg er det vanskelig å holde seg rolig.. ;)

Skrevet

Jeg fikk også innvilget foreldrepengene etter to uker....fikk helt sjokk jeg, hadde forventet å ringe og mase, sende inn dokumentasjon 1000 ganger o.s.v. Bra at det er noen som gjør jobben sin der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...