Gå til innhold

Jerntilskudd, noen som vet?


Anbefalte innlegg

Skrevet

 

Jeg har litt lite jern og fikk beskjed om å ta jerntilskudd av legen i dag.

Hun skrev ut en resept på Ferro-Retard som inneholder 100 mg jern.

 

Las no i stad i hefte Ernæring i svangerskapet utgitt av Sosial og helsedirektoratet at man ikke bør ta jerntilskudd som inneholder mer enn 50 mg jern når man er gravid.

 

Noen som vat noe om dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar også Ferro-retard 100 mg. Har gjort det i alle sv.skapene pga jernmangel. -alltid 100 mg.

Pleier å ta dem i 2-3 dager, så tar jeg pause en dag dersom magen blir helt tullerusk. (kan få veldig hard mage)

Bare ta tabelettene du, har aldri hørt noe om at det er ugunstig, og alle mine barn er vertfall 100% superfriske:=)

Du vil etterhvert føle deg mer opplagt og vel når du tar dem:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...