Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 At mannen aldri lærer!? Betale regninger etc FØRST, SÅ kose seg! Nå sitter han oppetter øra med inkasso-gjeld, ingen bil (bor i nabokommunen)"glemmer" å betale husleie, og nå, ingen TELEFON!! Betaler barnebidrag, men ikke det vi avtalte han skulle betale på vårt felles lån, for det har han ikke råd til. Men han har et utall leketøy og driver hele tiden å kjøper seg nye leker. Men JEG betaler mat og bleier når han har jenta vår, for han har ikke råd! Godt voksen mann!! Drittlei av å hele tiden måtte hjelpe han! Hjelpe han å betale regninger, låne han penger til røyk, gi råd ang dama(som han var utro mot meg med) Men kan jo ikke la vær heller da! Når han sliter økonomisk og psykisk så går det ut over dattra vår! Noen gode råd? Annet enn "slutt å hjelp han", har fått høre det fra alle, og alle har rett, men jeg føler det ville vært en smule uansvarlig..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Trygle ham om søke hjelp? Hør med familievernkontoret om han kan få samtaler med psykolog og sosionom?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Han går til psykolog, men det ser ikke ut til å hjelpe no særlig. Virker nesten som om han er fobisk mot postkassa og regningene... Han har selv sagt at hvis han betaler alle de regningene så har han jo ikke så mye å rutte med....Hallo? Velkommen til virkeligheten? Er da for pokker ikke rik jeg heller, og hver gang han kødder til regninger etc er det meg og dattra vår det går ut over, for da kan han ikke betale det han har sagt han skal, og jeg må prioritere annerledes.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Du har jo ikke noe ansvar for ham. Og her trengs det tøff "kjærlighet". La ham ordne opp selv. Du syr jo puter under armene på ham, slik du holder på
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Her må han bevise at han er voksen nok til å kunne ta med seg datteren sin. Jeg er ikke for "samværsnekt", men hvis han ikke har råd til det hun trenger når hun er hos han, så må han skjerpe seg, bevise at han kan. Hadde han enda betalt regninger og hatt lite penger etter det, men når han kaster bort penger og ikke engang har råd til mat til datteren sin de få dagene, da er det noe han trenger hjelp med. Og det er fint at du vil hjelpe han, men du må faktisk si nei. Ihvertfall når det kommer til penger til røyk og unødvendige ting. At han ikke engang har tlf lenger viser jo umodenhet, det skal mye til før tlf blir sperret. Jeg ville også tatt dette på fvk. Det er han som skal betale bidrag til datteren sin, ikke du som skal betale så han kan kose seg. En ting er å LÅNE til hverandre en og annen mnd, men dette høres litt drøyt ut.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 I dag har jeg i tillegg fått beskjed om at han permiteres fra jobben!!! Da er det jo bare å drite lang marsj i penger fra han fremover! Det blir nok supert når barnet må begynne hos dagmamma i januar og kontantstøtta ikke kommer før i april! Svarte F**N! Vet det ikke er hans skyld, men jeg blir så fryktelig oppgitt!! Blir en vinter og vår uten penger! HI
annethe Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Oi, dette høres ikke lett ut! Skjønner du tenker på jenta di, men dette er ikke ditt problem. Det er greit å være litt grei, men når det er snakk om penger til røyk og sånn blir det veldig feil synes jeg. Han må vel rett og slett bare ta seg en tur til noen som kan hjelpe han. Det er ikke din feil at han ble permitert nå og du skal ikke betale for han nå så du heller ikke har penger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå