Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Jeg sendte inn en søknad til nav om barnebidrag. Jeg har ukjent far og får ikke noe barnebidrag derfra, men så hørte jeg av noen at nav betaler et beløp på 600 og noen kr i bidrag. Jeg skreiv på papiret at jeg hadde ukjent barnefar og søkte om bidragsforskudd, det var det eneste jeg så der en kunne søke om hvis en hadde ukjent barnefar. Så fikk jeg svar på at det var innvilget og summen var på 1320 pr måned. Men syns det var litt mye mer en det jeg hadde hørt. Noen som har litt peiling på dette? Kansje nav tror at det er flere fedre inni bildet og at det skal bli tatt dna test eller lignende, og at de får pengene fra faren etterhvert.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Bidragsforskudd blir beregnet utifra din inntekt, så har du lav inntekt, så kan det nok stemme. Kan alltids ringe NAV og høre om det er riktig, så slipper du å bekymre deg om en evt tilbakebetaling...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Nei, der er flere satser, og du har fått den høyeste. Du har nok lav inntekt:) Har du bare Overgangsstønad, så er det hvertfall riktig det du får:) Vet ikke hvor de inntektsgrensene går. Men de betaler hvertfall sjelden mer enn de må
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 ok så den summen betaler de ut uten at de får noe igjen fra far?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Ja, så lenge de ikke vet hvem han er, så. Men om de vet hvem han er, så krever de det inn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå