Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Jeg ammer barnet mitt,,lurte på hva slags previsjon anbefaler dere å bruke,,kan dere anbefale P-piller ??Kan man ligge sammen før man har vært på 6 ukers kontroll uten å bli gravid etter blødninger?Hva pleier dere å bruke, mvh
Gjest Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Du kan bli gravid hvis du ikke bruker prevensjon, uansett hvor kort tid det er etter fødselen, så bruk kondom om du ikke har fått begynt på annen prevensjon enda. Det jeg fikk tilbud om av prevensjon da jeg ammet var spiral (hormonell eller kopper), minipille og cerazette (en mellomting mellom p-pille og minipille).
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 å bli gravid er ikke eneste grunn til at du må bruke kondom etter fødsel. inntil alt er grodd og livmor og slikt er på plass igjen, må du bruke kondom for å unngå infeksjon og slikt. livmoren din er jo et åpent sår der hvor morkaka satt..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå