Gå til innhold

Dokument 2 handler om vaksiner i dag!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte kansje det var aktuelt å se på for en del her inne.

Personlig skal jeg vaksinere barnet mitt, men stiller meg ikke ukritisk! Spent på hva programmet sier, og blir nok ikke overraska om de lærde strides :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det visste jeg ikke, takk !

Det skal jeg se :)

Skrevet

Uff ja jeg er virkelig redd for vaksiner. Har selv ME, som kan ha kommet pga vaksine....

Skrevet

Jeg vurderer virkelig å ikke vaksinere barnet mitt.

Hvor kan jeg finne noen seriøse sider på nettet som jeg kan finne fakta om eventuelle bivirkninger å skader ?

Skrevet

Æsj, glemte å få med meg dette.

Kom det frem noe fornuftig?

Skrevet

Noen som vet om det går i reprise? Jeg fikk to doser av meningokokk vaksinen, og har i år fått ME diagnosen, etter å ha slitt med slitenhet, nedsatt hukommelse og konsentrasjon i over 10 år. Skulle gjerne sett dette programmet, og hva de mente om saken altså..

Skrevet

Samboeren min fant ut at det går i reprise på lørdag kl. 13.40, så da setter vi på til opptak da :)

Skrevet

Husk å lese de seriøse sidene som forteller om bivirkninger og skader av de sykdommene man vaksinerer mot også!

Det er større sannsynlighet for å bli skadet av sykdommene eller ettersykdommene enn det er å bli skadet av vaksinene.

I tillegg må du huske at om du ikke vaksinerer barnet ditt så er det ikke bare det ene barnet du utsetter for smitte, men også andre som av helsemessige årsaker ikke kan ta vaksine. (Og de som ikke kan vaksineres er allerede blant de helsemessig svakeste og tåler sykdommene det vaksineres mot enda dårligere.)

Vel ... skal ikke si noe mer. Bare husk å lese grundig om begge sider av saken.

Skrevet

Når var det vanlig å vaksinere mot meningkokkvaksinen? Er ikke det rimelig nytt da, eller var det vanlig for noen år siden også.

Jeg tenker også at hvis mange ikke vaksinerer sine barn så innfører vi igjen mange dødlige og skumle bakteluser som igjen får råde over våre småe, så om det er bedre eller ikke vet je sannelig ikke. men her blir nå alle vaskinert til de evnt kan få litt kjøtt på beina når det gjelder hvor stor risiko det er å få ettervirkninger på vaksinene.

Skrevet

hei gurine:

da er vi to i samme båt da. men jeg har ikke fått stilt diagnose ennå siden jeg har hatt en lege som har motarbeidet meg veldig, og har ikke villet sende meg videre. men jeg har fått ny lege, så øyner et håp i det fjerne om å bli utredet skikkelig. hvor gammel er du forresten?

hvordan har du hatt det under graviditeten nå? jeg har mildt sagt følt meg rævkjørt (hvis det er lov å bruke et sånt uttrykk.)

Skrevet

Heisann! Jeg er 33, og fikk vel vaksinen i 88-89 da de holdt på med det vaksineforsøket. Har egentlig aldri blitt akutt syk eller noe, men bare gradvis fått mindre energi og sliter i tillegg med konsentrasjon og hukommelsen. Hatt mye infeksjoner opp igjennom årene, pluss kyssesyken. Er utdannet sykepleier, men ser meg nødt til å finne noe annet om jeg skal ut i jobb igjen. Slet med hukommelsen under utdanningen, og etter atskillige sykmeldinger opp i gjennom årene, så klarer jeg ikke å fungere i et slikt yrke lenger. Jeg har hatt et relativt greit svangerskap heldigvis, men har to barn fra før, så sliten har jeg jo vært. Men jeg er ikke i arbeid for tiden, fikk diagnosen min, og begynte med rehabilitering i april. Har heldigvis kunnet sove en time eller to ekstra på dagtid mens de eldste har vært i skole og barnehage. Blir spennende og se hvordan spedbarnstiden vil virke inn på formen. Håper på at det vil gå greit uten stor forverring. Har du lenge igjen til termin?

Skrevet

Gurine

var også med i forsøket, men fikk den 1-2 år etter deg. jeg ble akutt syk 45 min etter begge sprøytene, med kramper i hele overkroppen. klarte ikke røre meg på over 3 timer. ble jo bedre igjen etter noen dager, men så har det sneket seg på bare mere og mere trøbbel med denne kroppen etter det. har vært ute av arbeid i flere år pga dette, men er nå ferdig attført. mangler bare en videreutdannelse slik at jeg kan få en roligere jobb. jeg er nemlig sykepleier jeg også. mine problemer består mest i total mangel på energi, og smerter i all muskelatur, matallergier, og konstant influensafølelse.

var du med på erstatningssøksmålet? jeg er spent på når vi får svar fra pasientskadenemda. håper de tar dette mere seriøst enn det staten tok det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...