Gå til innhold

LCD eller plasma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å overraske sambo med ny flatskjerm, men jeg har jo ikke peil....... Hva er best av lcd og plasma til "vanlig bruk" Ikke noe spes film, sport eller noe sånt......Er alle til å henge på veggen, eller må det kjøpes separat? Sorry, men jeg hakke peil på sånt.....Derfor håper jeg dere kan hjelpe meg :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lcd!!!plasma kan bildene brenne seg fast i skjermen=/

Skrevet

Hvilket merke vil du anbefale?

Skrevet

LCD til spilling og sånt, plasma til "vanlig" bruk. De fleste kommer med både bordstativ og vegghenglser, men sjekk med det aktuelle produktet. Vi har en samsung 42'' plasma. Veldig fornøyde med den.

Skrevet

Gamle mod. slet med fast brenning, men ikke nyere mod.

Etter deres kriterier vil jeg anbefale lcd. Gå til tv forhandler du, får god hjelp der. Veggfeste er standar til alle flatskjermer.

Og kjøp størrels etter rommet hvor tv skal stå og hvor dere skal sitte å se :)

Hjemmekino.no har mye svar...

Skrevet

Vi har Samsung 50 plasma :)

Skrevet

Oj, en av hver mening..... "problemet" er jo at jeg ikke kan diskutere med sambo hva han syns, for det kal jo være en overraskelse......

Skrevet

Det stemmer at LCD er anbefalt til spilling o.l. mens plasma er anbefalt til film/vanlig tv-titting. Plasma er for "tregt" til spilling, så bildet kan bli hengende etter, og det er veldig irriterende.

Skrevet

jeg har ikke mye peil på tv, men når jeg fikk høre at lcd skjermen kan være veldig sensitiv mot slag (vi har en aktiv 2 åring som lett kan få seg til å slå på den et svakt øyeblikk) så valgte vi plasma, for den har en glassplate foran.

det er på gamle plasmaer at bilder kunne brenne seg fast, men det var uansett mulig å "løse opp" med å la tven stå på en fri kanal, sånn der "snøtv" hvis du skjønner.

vi har en panasonic 42" og er kjempe fornøyd!

Skrevet

Ville dratt til en forhandler og hørt litt...

Før var det vel slik at plasma var best i stor str, og lcd til små skjermer. Men det har vel forandret seg til å bli litt mer likegyldig. Vi har akkurat byttet ut Pioneer 50" plasma til Philips 52" LCD. Er kjempefornøyd. Men var fornøyd med Pioneer plasma også da. Men har en samboer som er veldig opptatt av lyd og bilde.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...