Gå til innhold

Dere som bor i Oslo...eller annen stor by...

Anbefalte innlegg

Skrevet

trives dere med å bo der? Hvordan er det å bo der? Er det selvvalgt, eller drømmer dere egentlig om en stor enebolig på landet?

Bare lurer litt her......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja trives med å bo her. Det er fullstendig selvvalgt. Har vokst opp i en enebolig i en liten by, å savner det abselutt ikke!

Skrevet

Jeg trives best i utkanten av Oslo, litt landlig og ikke langt unna urbane fasiliteter.

Skrevet

Det er selvvalgt, men har stor enebolig da selv om jeg bor i Oslo. Trives. Bor sentralt, men likevel landlig til. Det er det som er så fint med Oslo, det er ikke noen storby akkurat:)

Skrevet

Stortrives. Definitivt selvvalgt. Har ikke det minste lyst å bo verken på landet eller i stor enebolig. Men tar gjerne en litt større leilighet her i strøket om noen byr.

Hvordan er det å bo her? Fint. Kort vei til jobb og skole, god tilgang på sosialt liv, kort vei til natur, kort vei til park og lekeplasser, utmerket kulturtilbud for store og små, variert miljø og generelt riktig så trivelig.

Skrevet

Jeg bor rett utenfor, tar 10-15 minutter med bil å komme inn til sentrum. Helt perfekt. Bor i enebolig med hage og grønne områder rundt og har samtidig nærheten til alt av muligheter i byen, både på fritiden og med tanke på jobbmuligheter. Bodde i sentrum før, men flyttet da sønnen vår var 1 år, selv om vi bodde rett ved frognerparken syns jeg det er bedre for barn å vokse opp utenfor selve bykjernen. Har overholde ikke lyst til å bo i et lite miljø hvor alle kjenner alle (og bygdesladder florerer?) , hvor det er én butikk og man må reise langt for å gå på kino/teater/cafeer etc.

Skrevet

Trives kjempe godt i Oslo, og bor midt i smørøyet. Har bodd på mindre steder også, men det det er her jeg føler meg hjemme.

Skrevet

Trives akkurat nå, men håper vi slipper å bo her resten av livet. Drømmer om å flytte til utlandet etterhvert, noe som mest sannsynlig også kommer til å skje.

Skrevet

Jeg ELSKER å bo i Oslo. Ja, det er selvvalgt, og jeg drømmer om å SLIPPE å bo i hus på landet. Det er faktisk det aller siste jeg ønsker.

Jeg liker litt liv og røre rundt meg, liker at det er gangavstand til absolutt alt, massevis av tilbud, stort utvalg, smeltedigel av kulturer osv. osv. Oslo er byen i midt hjerte.

Flytter jeg fra Oslo må det i så fall bli til en større by i utlandet.

Skrevet

Jeg bor midt i Oslo, og trives svært godt! Kan vel si at det er selvvalgt. Skulle gjerne hatt større leilighet siden vi har tre barn, men det positive med å bo nære alt, oppveier liten plass. Vi bor nære fine parker, barnehager, lekeplasser, butikker og offentlig kommunikasjon, så blir jo veldig bortskjemt.

Jeg tror jeg ville fått store problemer hvis jeg måtte planlegge innkjøp osv i lang forvei fordi butikken lå langt unna. Her kan vi stikke ned trappen og noen få meter og få kjøpt fersk brød selv om kl er ti på kvelden. Så er det utrolig godt å slippe å være avhengig av bil uansett hvor en skal. Her kan vi gå til det meste, eller slenge seg på en buss som går hvert 7. minutt. Personlig liker jeg også godt at ikke alle kjenner meg, og "snakker" om at nå har susemor vært ute og gått fottur igjen, hehe.. Jeg liker vel å være litt anonym.

Jeg er vokst opp i stort hus med hage på et lite sted der alle kjenner alle, og alle baktaler hverandre. Jeg savner overhodet ikke å bo slik. På slike steder blir det dessverre lett slik at hvis du ikke kommer fra riktige slekten osv, så blir du ikke helt godtatt...

Det negative ved å bo i byen er at "alle" nær oss flytter så snart barnet fyller et år, eller søsken kommer. Det er like trist hver gang vi må vinke adjø til naboer eller barn i bhg vi har lært å kjenne, men som flytter ut av byen for å bosette seg i drømmehuset sitt.

Skrevet

Bor i Oslo. Har bodd i sentrum, men flyttet lenger og lenger ut. Nå bor jeg på grensa. Jeg er av dem som egentlig drømmer om enebolig på landet, for tiden er det jobben til samboeren som setter en stopper for det. Men vi har det som mål på sikt. Født og oppvokst i Oslo, og gleder meg til å komme vekk :)

Skrevet

Vi har bodd i Bergen i 4 år og skal nå flytte hjem til hjembygden. Jeg gleder meg.Følest ensomt i storbyen,særlig med barn. Vi har heller ikke familie her.

I bygda blir man sett, på godt og på vondt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...