Gå til innhold

trenger noen andres mening...

Anbefalte innlegg

Skrevet

har en gutt på 3 år. og venter i feb. ei lita tulle. jeg er veldig tradisjonell og syns dåp er en selvfølge for meg og mine. mannen min er av annen oppfatning. ikke neg. men spiller ingen rolle. dåpen til tre-åringen ble da bare utsatt, men jeg får ikke ro i kroppen.... så har lyst til å døpe han sammen med jenta... da er han nesten fire år... hva syns dere? er det helt tåpelig av meg? tenker jo at det er bedre nå enn evnt. v konfirmasjon når han er 14.. trenger litt råd og meninger her jeg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det med konfirmasjon syns jeg bare er tull. Det er en grei sak å døpe seg før den om det er det ungene syns er riktig. + at jeg syns jo selv at det er tull å konfirmere seg i et trosamfunn som man ikke tror på religionen da..

Men jeg syns dere skal døpe barna om dere føler dere troende og at dere ønsker at barna deres skal ha en kristen oppvekst..

Å velge dåp fordi barna skal slippe å "tenke selv" over hva dette dreier seg om i 14 års alderen syns ikke jeg noe om da...

Velg etter den overbevisningen dere selv føler dere har.

Skrevet

søskenbarnet mitt døpte seg sammen med søstera si da han var 6 år

Gjest ronja røverdatter
Skrevet

Hvis dere har lyst til å døpe begge, så synes jeg dere skal gjøre det. Det blir sikkert en flott dag og døpe begge.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...