Gå til innhold

Hvorfor skal vi gravide holde oss unna boblebad egentlig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde kost meg vel og lenge i svømmehallen i dag når jeg plutselig såg skiltet om at gravide frarådes boblebad...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm....har jeg aldri hørt om. Kansje det er fordi det er varmt?

Skrevet

Haha, det var jo teit svar av meg da, vi føder jo i bardekar.....

Skrevet

husker ikke helt, men mener det var noe med bakterier i det varme vannet. Mange som bruker offentlige boblebad..

Hvis du er ganske langt på vei kan de masserende strålene stimulere visse punkter på rygg/bekken (mener det var det..), slik at fødselen kan starte...

Skrevet

Syns ikke det var såå teit heller, er ikke bra om vannet er altfor varmt :) Men jeg trodde det har med bakteriene å gjøre, de trives jo ofte i varmt og fuktig miljø (selvfølgelig bare synsing fra min side).

Barnimagen sier

Uke 27:

Det advares mot å bruke boblebad fordi når du er gravid kan blodtrykket ditt lettere bli lavt, enn ellers. Dette kan føre til at du besvimer. En annen ting er at offentlige boblebad ofte er fulle av bakterier uansett hvor rengjorte de er, en unødig risk og ta.

Så, hvis du ikke besvimte HI (husker ikke nicket her.. ) så gikk det sikkert bra:)

Skrevet

Det er fordi det er perfekt grobunn for bakterier. Her i telemark var det i vår store problemer med legionellasmitte etter en fest i et boblebad. Mange blei sjuke. Når en er gravid, spesielt på slutten har en også litt lavere immunforsvar. Ville ikke tatt sjansen.

Noe helt annet med hjemmebobler, der er det jo færre bukere og lettere å holde reint.

Skrevet

Det er nok bakterier. Å jeg synes selv det er ekkelt i ett offentlig boblebad uansett om jeg er gravid eller ikke. Ps. har jobbet på ett treningsenter å dere vil ikke vite hva som ble funnet i de renseventilene.... ÆSJ!!!

Skrevet

Det er samme temp i boblebadet som i terapibassenget hvor vi har babysvømmingen. Og der er det nok mange flere brukere enn i boblebassenget? (bla babyer som tisser og gulper)

Kasnkje jeg bør holde meg unna babysvømmingen også?

Er uansett så kort på vei at jeg muligens overser anbefalingen frem til nærmere halvveis ;)

Er det OK å være høygravid og på babysvømming forresten?

Skrevet

Det er for bakterie. Noen kan lekke fostervann uten og vite det. Tror det er grunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...