Gå til innhold

hvorfor alltid storebror

Anbefalte innlegg

Skrevet

stadig ringer onkler, tanter, besteforeldfe. Vil gjerne låne storebror. Enten det nå er noen timer eller for overnatting. Noen kanger begge to, men ellers storebror. De glemmer liksom at lillebror begynner å bli stor han også... er sårt for han å se storebror vinke ha det.. Har prøvd å si det, men familien fortsetter å gjøre egne avtaler. Liksom litt sært å nekte også, men jeg fatter ikke at de ikke åpne øynene.

åsså jeg som e rsååå bevisst for søsters barn..grrrr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må si fra. Om folk ikke skjønner det selv, så må noen gjøre dem oppmerksom på det.

Skrevet

Se dem rett i øya og si "Minsten blir faktisk veldig lei seg!"

Skrevet

jeg har gjort det..de sier bare "neste gang er det din tur".. og når nestegang eventuelt kommer, blir det bare en sånn pliktgreie, føler jeg.. Skulle bare ønske de en gang hadde sagt "Idag tar vi med lillebror" (Hvis det er så pes å ha med begge..)

Skrevet

Vi har samme 'problemet'....Vi har to jenter med bare 13mnd. mellomrom. Det er alltid storesøstera som blir spurt om å være med på ting, overnatting, hyttetur ovs. Mannen min måtte si ifra til slutt...da ble svigers fornærmet, too bad!! Det er forsatt en tydelig forskjells behandeling mellom jentene. Veldig vanskelig situasjon. Barn er jo ikke dumme, de merker godt hvem som er 'gull ungen'. Minste jenta vår er ikke så interessert lenge om å være med svigers...veldig trist synes jeg siden min familie bor i USA. Lykke til...har egentlig ikke noe råd til deg...men du er ihvertfall ikke alene om dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...