Gå til innhold

dere med særkullsbarn??

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi hadde en fyr fra forsikringa her i dag for å gjennom alle papriere osv...

Så kom vi i snakk om dette med arv og å sitte i uskiftet bo osv..

Jeg har ei jente fra før, jeg og stefaren hennes (vi er gift) venter nå vårt første barn. Dette barnet er også odelsbarn på hans hjemgård. Denne vil jeg også eie 50 % av (vi har ikke kjøpt den enda)... I dag har vi en enebolig sammen med 50% hver.

Det jeg tenker er at jeg har jo 2 barn som skal dele morsarven etter meg om noe skjer meg. Min mann har jo bare ett barn. (vi ønsker oss enda 2 barn til etterhvert så det regnestykket vil jo bli annerledes)

Vi ble anbefalt å gå til advokat og få satt opp hva som skjer om en av oss skulle falle fra osv...

Hva har dere gjort?

en ting til... Om noe skulle skje meg så er mitt ønske at jenta mi skal fortsette å få bo hos min mann (hennes bilogiske far har henne annenhver helg og er absolutt snill osv men hjemmet hennes er hos meg og mannen min og jeg ønsker ikke at det skal forandres om jeg skulle bli borte) og hennes søsken (halvsøsken da) dette har min mann sagt at han syns er greit for han har jo vært mer "Pappa" for henne enn det den biologiske har ( min mann og jeg ble sammen da hun var 1 år...) Er det slik at om jeg dør så må hun bo hos biologiske far? Kan jeg skrive et ønske om den andre løsningen? og blir det lagt vekt på?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen som har noe å si om dette?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...