Gå til innhold

09baby? - 12 pp , 1 SA -

*Silje*spiresnart*Prøvd.i.5år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heii:o)

Ser vi er like gamle. Koselig å få kontakt med noen på sin egen alder. Prøvd i 32 mnd vi da, men du har jo prøvd i 12 mnd. Lenge nok det å! Også har du vært igjennom en SA, det har ikke vi.. Men har dere vært på no utredning eller noe?

Vi skal i Januar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heeii :-)

Ja, kjempekoselig :-) Har faktisk vært innnom bloggen din et par ganger og lest om historien deres. Og jeg må bare si at : Fy, søren..dere fortjener viiikerlig at spiren sitter snart!!! 32 måneder er umenneskelig lenge!!

Jeg har vært hos legen å tatt diverse prøver (hormonprøver) og underlivsundersøkelse, og de fant ikke noe! Men, jeg har hatt EL i helgen.. Hvor jeg er helt sikker på at "traff" EL! Så gjenstår å se om 14 dager! :-)

Hva skjer egentlig på under utrening?

For jeg har ustabile sykluser..rundt 34-40 dager. Så har tenkt at hvis vi ikke er gravide i løpet av januar så bestiller jeg meg GU time. Er det det jeg burde gjøre i første omgang , eller har du noen råd?

Skrevet

Heii:o))

Åååå, så koselig at det er noen som er innom der.. Må legge igjen hilsen vettu. Hehe.. Tusen takk for det, det var koselig å høre! Ja, 32 mnd er LENGE å vente når man virkelig ønsker seg det mer enn noe annet. Og jeg skal trygt innrømme, at jeg blir grise sjalu når venner kommer å sier de er gravide. Prøver så godt jeg kan å glede meg på dems sine vegne, men klarer ikke helt!

Så bra de ikke fant noe da! Da er det ihvertfall håp for dere!

Dumme meg har jo ikke tørt å kontakte legen for en underlivsundersøkelse/utredning. Utredning er nok det du har vært på trur jeg! Grunnen til at vi har ventet er at vi har trodd vi skulle klare det selv, men uten hell. Håper jo vi har bommet, men vi har ikke brukt p-piller eller noe annet på minst 3 år. Så noe galt er det vel. Og jeg er livredd for å få beskjed om at jeg ikke kan bli gravid! Men er jo dumt å vente og vente da..

Hmm, jeg har fått tips fra ei om å prøve noe som heter Wild Yam:o) Hu prøvde i 35 mnd før hu fikk gutten sin nå. Han er 3 mnd nå.. Det skal jeg begynne å prøve. Kansje vi kan holde hverandre oppdaterte og prøve det sammen:o)

Ellers er det jo greit å komme seg til GU:) Vurderer det vi å!

Jeg har ikke hatt mensen siden September, tester bare negativt. Aner ikke hvorfor!

Skrevet

Skjønner deg veldig godt at du ikke klarer det!! Har dere snakke med venner og slikt om at dere prøver eller? Slik at de har litt forståelse..

Her er det kun våre nærmeste venner som vet at vi er prøvere, for de i vennegjengen vår er ikke "helt der" enda. Blir nok noen år før neste mann i vennegjengen får unger. Dessverre!!! Men, jeg skal aldri si aldri :-) Derfor er det så fint og komme i kontakt med noen her inne ;)

Vi begynte å prøve i November i fjor, og spiren satt etter 2 pp. Og ble jo overlykkelige. Men minstet med en gang, tok en stund før jeg fikk igjen mensen. Så gikk til legen og da fikk jeg resept på provera. Det hjalp meg å få igang systemet igjen. Det hadde kanskje vært noe for deg også?

Vi vet jo heldigvis at vi kan bli gravide, og ble det jo kjempefort sist. Så håper ne skjer snart!! Hehe.. Med tanke på skole/jobb osv så hadde det passet kjemepefint og blitt det denne pp! Så jeg prøver og være optimist og krysse alt jeg kan krysse! :P

Siden du ikke har fått mensen nå.. har du pleid å ha ustabile sykluser eller? Tester du el, slik at du vet når du hadde det sist?

Tror faktisk jeg har hørt om det.. hvor får man tak i dette? hehe..

Skrevet

Ja, vi har snakket med venner om det. Ikke alle i familien vet det enda. Men de som vet det i vennekretsen spørr hele tiden om jeg er blitt det, så ikke at det er så mye enklere da..

Hmm, ja det hadde kansje det?! Nå skal vi først til gyn også skal jeg prøve sånn akupunktør. For har hørt at dt har hjelpet utrolig mange slitere! Så er jo vært å prøve evt.

Dere er jo ganske heldige som vet dere kan bli det ihvertfall. Håper vi får oppleve det snart, men håpe den holder seg der:o) Vi får krysse alt vi har!

Syklusene mine kan være på bærtur til tider. Noen ganger er de her på tiden, men i sommer gikk jeg 60 dager over. Ordentlig frustrerende..

Nei jeg tester ikke. Men jeg føler det på kroppen:o)

Hmm helsekost butikker regner jeg med:o)

Skrevet

Uff, ja.. det kan jeg tenke meg at er ekstra slitsomt.

I tillegg hjelper ikke akkurat at det er skikkelig babyboom omdagen..

Det er det i hvert fall rundt oss...

Ja, gjør det. Gyn som anbefalte legen min å gi meg det. Så, hun/han vet nok helt sikkert hva som passer for deg! Har lurt veldig på å bestille gyn - time selv, men når jeg fikk el i helgen, så vet jeg jo at mensen kommer om fjorten dager. (Håper jo ikke at den kommer. Men er endten den eller positiv test!!!!:) Speeeent..hehe!

Har også undersøkt om akunpunktør, og har vært i kontakt med et par. Så skjer det ikke noe her snart, så må jeg rpøve et eller annet i hvert fall ;)

Du har ikke hatt noe elslim/eller kjent noe på kroppen i det heltatt siden du hadde mensen i sept? :/

Skrevet

Hadde de bare latt være å spørre, for e kjenner meg såpass nå at den gangen jeg blir det så klarer ikke jeg holde det for meg selv. I 2007 hadde vi 11 vennepar som ventet og fikk baby. Nå til dagsdato har vi ett som er over termin, ei som venter i januar, ei som venter i februar, ei i april og ei som venter tvillinger i Juni..

Fått tips av ei venninne at det er bedre å reise til gyn. enn til legen. For legen sender deg uansett videre om man sliter veldig og mensen ikke kommer. Så lurer igrunn på om jeg bare skal gjøre det istedet for legen.. Kommer vi litt framover ihvertfall. MEN vi har bestemt oss for å ikke stresse med dette i jula, så vi gjør det ikke før etter nyttår:o)

Tanta di kommer helt sikkert ikke:o) Din tur denne gangen..

Vi får prøve det vi to:o) Kansje det klaffer for oss samtidig.

Nei ingenting:/

Skrevet

Oiii, så mange!!! :o

Hos oss er det mange - jeg-ikke-kjenner-ordentlig-men-vet-godt-hvem-er, som får unger!!! Og det er så mange som blir det med èn gang, og mange som har kjent hverandre i et par måender som får.. osv! Jeg må vel ærlig inntrømme at jeg synes det er litt urettferdig...

Ellers i venneflokken er vi de første som i det heltatt har tørt å tenke tanken på å få unger. hehe.. Så, vi blir først sånn sett da ;) Men, man veit jo aldri :-) Vi er i hvert fall kjempeklare, og det er riktig tidspunkt for oss;)

Jaa, det har du rett i. Så lurer på om jeg skal ringe og bestille time selv. Men enig med deg, gidder ikke stresse med det i jula. Får ta det i januar, HVIS ting ikke har skjedd da;) Krysser fingrene for oss begge ;)

Er du student eller jobber du forresten? :)

Skrevet

Ja kjempe mange. Man blir jo skikkelig sjalu, eller jeg blir ihvertfall..

Skjønner deg utrolig godt at du syntes det, du er ikke alene.. Tro meg:o)

Satse på at det skjer noe snart da, for dere:o) Gammel er du og samboern din?!

Om det ikke har skjedd noe med noen av oss, kan vi jo slå følge med hverandre:o) Hadde vært litt moro!

Hvor i landet bor du?!

Jeg jobber som støttekontakt:o) Du da?!

Skrevet

Skjønner ikke hvordan så mange får det til så lett! Heheh..

Vi er begge 21, han blir 22 i feb da;) Dere?=)

Jaaaa, enig!! :-)

Jeg skal teste neste fredag, suuuper spent. Men har ikke hatt noen veldig tydelige tegn egentlig, så håper fremdeles at det er litt tidlig for det. Når jeg mistet i SA kjente jeg stikkinger en-to dager før IKM. Så, enda igjen tid ;)

Jeg bor på Hedmarken ,ikke langt fra Hamar. Du?=)

Okej, jeg er student på høgskole + jobber, og forloveden min har fast jobb :-)

Skrevet

Nei ikke jeg heller! Hehe!

Jeg er 21 og han 24:o)

Håper virkelig du er gravid:o) det fortjener du virkelig.. Og ingen flere SA på dere nå..

Okei.. Alle bor så langt unna jo, hehe.. Vi bor i Telemark:o)

Greit å ha en samboer som har fast jobb da:o)

Gifte planer da?

Skrevet

Aha, fin alder og bli foreldre i :-) Synes det er så godt at det er flere som vil bli unge mødre , jeg. Har alltid vært drømmen min =)

Følger du noe med på ungemødre 3 eller?

Jeg håper så inderlig det jeg også. Hadde passet sååå bra i forhold til ALT egentlig ;) Og det er i like måte, dere fortjener jo det viiiirkelig..

Hehe, aha:-) Dere bor der , ja. Er et stykke emd andre ord;) hehe..

Ja, kjempefint, så vi kjøpte oss leilighet i fjor. Og forrige mnd kjøpte vi oss stasjonsvogn....;) hehe. Så nå er mye klart. hehe..

Ja, er forlovet og planen er giftemål. Men ikke før etter jeg er ferdig med skolen og fått jobbet litt :-) Dere da?=)

Skrevet

Ja vi liker den alderen. Hehe.. Jeg har å drømt om å bli ung mor.

Nei, for har ikke fem. Men skal få sett det på nette. Hu Kristine som er med nå kjenner jeg! Haha..

Dere fortjener det virkelig dere å! Har jo mistet og sånn. Det har ikke vi! Så du står først på lista mi:o) Men takk for at du syntes vi fortjener det snuppa:o)

Ja, alle bor jo så langt unna.. Hehe..

Ja da har dere alt klart da;o) Kan ikke klage nå da.. Hehe..

vi har satt dato vi:o) 30 April 2011. Det er 24 årsdagen min:o)

Skrevet

Enig, kjempefin alder ;)

Det har ikke vi heller, så ser det på nettet :-)

Du gjør det , ja.. Hu får veldig mye pryl her inne ser, jeg.. du som kjenner henne.. er det veldig ufortjent? For veit åssen de media folka kan vri og vrenge på alt, så veldig synd hvis hun blir fremstilt helt feil!

Ntåååh.. tusen takk, det var koselig sag!! Vi hadde faktisk terminen 3 nov, så det var litt kjett å tenke på. Men må bare se fremover og glede seg til den sitter fast i 9 mnd :-) Men tenk på dere a, 34 mnd!!! Helt utrolig... dere fortjener det sånn!!

Men du, hvordan synes du det virker på forholdet? Vi har det kjempebra sammen, men merker at det blir en del "plikt-sex" rundt el. Jeg tester og tester helt til jeg finner EL, og da .. stakkars samboer. Han sier det ikke gjør noe, men..får litt dårlig samvittighet egentlig. Ble litt dumt det der, men håper du skjønner poenget jeg vil frem til :P

Dere har satt datoen, såååå koselig :-) på 24 årsdagen din, sukk, sååå koselig :-D

Har du begynt å planlegge eller? hhi

Skrevet

Skal jeg være HELT ærlig så har jeg aldri likt hu! Det er vel fordi hu var en mester i å mobbe når jeg bodde i Drammen.. Så jeg syntes ikke det er ufortjent. Syntes ikke hu blir fremstilt feil, for hu er sånn og kommer alltid til å være sånn:o)

Uff, det kan ikke ha vært så lett da, og egentlig skulle hatt en baby nå i jula! 34 mnd ja, lenge nok igrunn syntes jeg.. Takk snuppa:o)

Vi har det så klart bra sammen. Men nå i det siste har det virkelig vært lite sex, men sånn blir det vel?! Syntes jo så klart synd på han, men jeg har begynt å bli så lei.. Jeg tester ikke jeg da, men skal begynne med det etter jul tenkte jeg. Skjønner hva du vil fram til vettu:o)

Om jeg har begynt å planlegge ja! Tro meg.. Hehe! har egen siden og greier.. Om du vil se er adressen

http://bryllupsplanlegginga.piczo.com/?cr=1

Passordet er 38652

Skrevet

Puuuh, da kan jeg tørre og si meg enig. Visste ikke hvor godt du kjente henne, og i tilfelle hun blir feil fremstilt så tørte jeg ikke helt si noe. Uten å si formye dritt, så kan jeg ikke si noe annet enn at hu er utrolig merkelig, og jeg synes veldig synd på kjæresten og vennene hennes! Nok om det :P

Ja, litt rart og tenke på! Tenker mye på det, men må bare prøve å unngå det :-)

Uff, skjønner godt hva du mener.. vi har prøvd i 12 pp, og merker at det gjør noe med en, på en måte! ;P

Åååh, den siden må jeg ta en titt på :-) Gleder meg!!

..første som møtte meg er jo et nydelig bilde av dere to da;) Nå skal jeg kikke videre. hih=)

Skrevet

Hehe.. Ja, hu er merkelig. Det har jeg sagt hele tiden jeg. Hehe.. Men hu er vel veldig stolt av å være med på ungemødre nå ja..

Dere har jo prøvd 1 år nå så får da håpe det slipper enda ett år da. For det er ikke noe koselig igrunn..

Nydelig og nydelig fru blom.. Haha!!

Hva syntes du hitill av det vi har planlagt da?

Klem

Skrevet

Uff, det kan jeg tenke meg :P hehe..

Håper virkelig vi slipper ett år til :) Men blir vel en GU tur etter jul vil jeg tro. KJett med laange sykluser:S Kanskje akunpunktør kan hjelpe meg med det også :-)

Synes det var fint bilde, jeg :-)

Dere har jo kommet kjeeeeeeeempe langt på planlegginga :-)

Nyyydelig bryllup. Jeg falt skikkelig for den ene kjolen din.. tror det var den nr to :-) Skal du leie eller kjøpe?

Klem

Skrevet

Skal kjøpe kjole:o) Er nesten like billig igrunn! Men du, har du msn? Kan du ikke legge meg til da? [email protected]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...