Ayka 09+13+14 Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Har i dag bestilt første time hos JM... Jeg er 14,5uke på vei når jeg skal dit. Gleder meg Men vet egentlig ikke helt hva jeg gleder meg til Hva skjer egentlig hos JM første gang man er der? Er det som hos legen at det er avsatt bestemt tid (hos legen er vel en legetime ca.20min..)? Skal man drasse med seg typen,eller er den første timen mest for min del? Hva kan jeg forvente meg...? Man skal vel også ha med urinprøve og det helsekorte (eller hva det heter)...
trine->mai07 og juni09 Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Hei og hopp! Jasså! Fått time alt du:p.. Første gangen er det mye informasjon, du får noen brosjyrer og "bøker" så ser hun om hun finner hjertelyden, måler SF målet, blodtrykk, sjekker urinen og spør om du har noen spørsmål Det er det jeg kan huske fra sist iallefall!
trine->mai07 og juni09 Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 BTW.. Fikk ikke legetime før 1.desember jeg da... 7 dager før jeg skal på ul hos gyn.. Men men
Ayka 09+13+14 Skrevet 17. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2008 Var pappa'n med første gang-eller noen av di andre gangene du var der?
trine->mai07 og juni09 Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 glemte å svare på det ja.. hehehe.. SVIME!!! Nei, han var kun med på ordinær ultralyd og den dagen jeg måtte på føden i uke 33 pga premature rier.. Ellers var han med på fødselen selvsagt.. Syns ikke han trengte å være med på vanlig undersøkelse, de får ikke fri fra jobben til det heller..
Gjest Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Noen får fri fra jobben til det ... Og om pappaen har lyst til å være med er det kjempeflott. Med første min var han med på alle kontrollene, og jeg tror det hjalp ham til å bli godt forberedt til fødselen. I hvertfall på den første kontrollen tror jeg det er fint om pappaen er med, for da får han den samme informasjonen som deg, han er med første gang dere hører hjertet slå, samt at han kan ha spørsmål rundt det hele han også. Det er du som har småtten inni deg, men fedrene bør involveres mest mulig for at de skal bli trygge på det som skjer og at de er så forberedt som mulig. Ikke noe gøy med en pappa som melder seg ut fordi han føler seg ekskludert. Så, hvorvidt pappaene er med eller ei varierer veldig. Men jeg synes det er viktig at de kan delta undervegs (særlig om de har lyst til det).
flypapir Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Mannen min synes det er kjekt å være med på jm timene, og er med dersom han har mulighet til det. Hos legen går alt raskt, men hos jm har man tid til å prate litt rundt alt som har med svangerskap, fødsel, amming ol å gjøre. Her har jo gjerne pappan noen tanker han kan få luftet også. Min jordmor er ganske flink til å "dra" han med på samtalen rundt f.eks fødsel hvertfall, slik at han også får forberedt seg litt mentalt..
trine->mai07 og juni09 Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Tingeling_80.. På jobben til mannen til ayka og min får de ikke fri til kontroller, fikk iallefall ikke det for 2 år siden.. Kun fri til ordinær ul og fødsel selvfølgelig.
Ayka 09+13+14 Skrevet 18. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 18. november 2008 Takk for svar Hvor ofte skal man til JM da? Har så vitt nevnt til sambo når jeg skal,men vi har ikke diskutert om han skal være med eller ikke. Har lyst til å ha han med,og kjenner jeg han rett,så har sikkert han også lyst+at han har muligheten til det,da han går delvis sykmeldt... Men har også litt lyst til å få alenetid med JM og kanskje spørre litt "skumle" spørsmål som jeg ikke vil uroe sambo med o.l. Siden det er første gang til JM,så ønsker jeg at han er der,men hvor lenge er det før jeg skal tilbake igjen-og kan gå alene?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå