Gå til innhold

ønskeliste for fødselen? (samme som 3tri..)

Anbefalte innlegg

Skrevet

`jeg ble oppringt av JM som sa at jeg kunne skrive en ønskeliste over hva jeg vil evt ha på fødestua og andre ønsker når jeg er der...

(i tilfelle jeg ikke er så snakkesalig;) )

men jeg har ikke født før, så vet ikke hva jeg kan skrive!

noen forslag?

hva har dere skrevet?hvis dere har skrevet da..=)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk, dette lurer jeg også på... Jeg er førstegangs, og aner jo ikke hva som vil føles best når jeg endelig står der og ungen vil ut!

Det eneste jeg har bestemt meg for, er at jeg ønsker å føde på Storken og ikke Føden (Bergen). Ellers tror jeg liksom bare jeg får ta det som det kommer!

Skrevet

Jeg skal ønske meg saccosekk og tilgang på badekar og akupunktur.Erl ett å glemme alt i forvirringen og smertene som oppstår.Skal også be om å bli klippet i stedet for å unngå revning(ble klippet forrige gang,kjente ingenting og ble bra igjen superkjapt).Nevner også i brevet at jeg vil haen rolig og omsorgsfull jordmor for DET er det ikke alle som er.

Skrevet

Hva slags type menneske er du, og hva slags type menneske tror du du vil samarbeide med i en sånn "presset" situasjon? Jeg hadde flere jordmødre under forrige fødsel, alt fra noen jeg overhodet ikke kommuniserte med (hun som var under selve forløsningen) til ei som jeg bare gråt av glede for når hun kom inn i rommet. For meg var det alfa og omega og jeg håper virkelig jeg treffer på den "gode" varianten neste gang. Trenger du ei som oppmuntrer eller forteller deg hva du skal gjøre når, eller trenger du ei som lar deg være "i fred"?

Er det tilgang på akupunktur/badekar og sånt? Jeg syns badekar var nydelig avslappende og kjempeglad for at de hadde det tilbudet på den fødestua jeg fikk tildelt.

Skrevet

Som nevnt over her, ønsker du tilgang på badekar?

Hva med epidural, lystgass, akupunktur etc.?

Jeg skrev ikke noe brev med nr 1 og vet ikke om jeg gjør det nå. Men kommer til å informere samboer, for nå vet jeg iallfall hva jeg ønsker, det er jammen ikke så lett med førstemann!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...