Gå til innhold

Flytter morkaken på seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg aner ikke hvordan morkaka lå på ultralyden, men forrige uke kjente jeg massemasse spark, spesielt om fredagen.

Har jo gått litt opp og ned, men sparka har stadig blitt sterkere.. men i helga så har det "dabba" av no grenseløst.. Nå kjenner jeg det på samme måten som startfasen igjen. Litt sånn: "Var det spark?" også blir man aldri enig med meg selv.

Har hatt det sånn før, men skjønner ikke hvorfor det skal "dabbe" av, og spesielt i helger når jeg slapper mye av. Og da tenkte jeg kanskje morkaka legger seg foran? Noen kunnskaper eller erfaringer der ute som kan hjelpe meg?

Er forresten 24+5 idag...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei :) Morkaka har nok festa seg et sted ja! jeg spurte om det på forrige UL fordi jeg har morakaka forran inni magen, men JM sa at nei den er festa seg ja!

Skrevet

hei.. morkake "planter" seg i livmorveggen når du blir gravid, den flytter på seg etter som livmoren din vokser. dette fikk jeg forklart av min jordmor.

sparkene kan variere veldig avhengig av hvordan babyen ligger å hvor morkaka ligger.

min morkake ligger på framre vegg å blir som en pute som demper sparkene. jeg er nå 26 uker å kjenner sparkene godt, lillingen i magen sitter der inne, så jeg kjenner sparkene veldig godt ned mot rompa mi.. av alle plasser..ha.

du skulle spurt jordmora di om hvordan babyen ligger, så kanskje du klarer kjenne når babyen snur seg.

masse lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...