Gå til innhold

Hva tar dere av vitaminer,evt.annet

Anbefalte innlegg

Skrevet

og hvilken merke. Skulle kjøpe noe idag,men fant ikke på pakken at det stod noen sted om man kunne ta det når man er gravid.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tar "GRAVID" vitaminer som du får på apoteket, og omega3 ved siden av (kapsler uten noen ekstra tilsetninger)

Skrevet

Jeg tar fortsatt 1 stk Folsyre (skal fortsette til glasset er tomt), 2 stk selolje, 1 stk Multivitamin (nycoplus) og 500mg c-vitamin (1 halv brusetablett på 1000mg). Jeg tar C-vitamin for at folsyre skal tas bedre opp i kroppen samt prøve å unngå å bli syk. Legen min sa at man burde fortsette å ta litt folsyre ut svangerskapet. Jeg tror at Multivitamin Gravid inneholder det du trenger av folsyre ut svangerskapet.

Jeg er i uke 14+5

PS: Mitt vitamintilskudd er som før jeg ble gravid bortsett fra at jeg nå tar tilskudd av folsyre.

Skrevet

Frem til jeg var ca 14 uker tok jeg GRAVID tilskuddet og omega 3.

Nå tar jeg 1 stk Nycoplus Multivitamin om dagen + 2 stk Nycoplus Omega 3.

Skrevet

Jeg tar omega3 hver dag..

Så tar jeg kalsium-tilskudd (tåler ikke vanlig melk, og laktoseredusert smaker FY, så blir ikke så mye melk på meg) når jeg finner det for godt. Og av og til magnesium, sånn at jeg aldri mer får leggkramper, for det er VONDT! :(

Omega3 inneholder jo vitamin A, D og E tror jeg, så jeg tar B og C-vitaminer i tillegg når jeg husker. Og blåbærkapsler, det er bra mot urinveisinfeksjon, og generelt mot immunforsvaret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...