Baremeg Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Holder på å bli gal. Ved siden av kvalmen og oppkast har jeg nå vært forkjølet i over en måned. Fikk først øvre luftveisinfeksjon. Ble bedre etter to uker,men ikke helt frisk. Nå igjen begynner jeg å føle meg verre. Tett i nesen og slim så renner ned i halsen,æsjj... Sist gang jeg var hos legen fikk jeg vite at jeg hadde en bakterie i nesen som var imun mot antibiotika somkan forårsake sykdom. Vet ikke om det er den som gjør at jeg ikke blir kvitt forkjølelsen.
lchristin-nydelig tulle Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 hmmm.... det er sånn for mange av oss. rart når vi skal ha bedre imunf. enn vanlig, men sånn er det..hehe blir vi først forkjøla så slipper det ikke taket så lett nei. hadde det vel 2mnd før det slapp... så nesedråper er tingen!!!
Nea og juniors mamma Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Holdt først på med 5 ukers kraftig forkjølelse inkl hoste. Nå går det i tett nese døgnet rundt og nesespray må til før leggetid og til måltider, ellers får jeg ikke puste. Bruker Zymelin som er helt greit for gravide å bruke. Ellers kan jeg si at, ikke forvent at det skal gå over før ungen er ute. Slimhinnene til gravide har en tendens til å hovne opp og da blir det tett og surklete. Erfaringsmessig fra kolleger er at dette endrer seg etter fødselen og vipps så er nesen som ny Ikke alle må på nesesprayavvenning heller. Jeg satser på det...............
2tette:) Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Legen min fortalte meg at når gravide først blir forkjøla/influensa så setter den seg litt kraftigere enn ellers, og vil derfor også vare lenger.. Jeg holdt på i 3 uker-kjedelig... God bedring:)
to_tette? Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 det er normalt å være tett i nesen mens man er gravid, slimhinnene i kroppen svulmer opp på en måte, eller blir mer blodfyllte, og det gjelder også for slimhinnene i nesen. Plagsomt! men normalt... uheldig du da, som har noe annet i nesen i tillegg
Gjest Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Jeg er sykemeldt for n'te gang i høst pga luftveiene. Har hatt halsbetennelse to ganger, og er veldig plaget med bihulene, noe som fører til trasig hodepine. Regner med at mye av årsaken er de hovne slimhinnene, men jeg kan nå ikke ha mye til immunforsvar heller. God bedring
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Jaaa, og jeg holder på å bli gaaaal! Går nesespray på nesespray! håper virkelig ikke jeg heller må på nesespray-avvending Men uten den, så får jeg jo ikke puste :S
mumtobe09&10 Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Signerer vinterkyss *gutt&jente*+spire Vanvittig slitsomt :S *lete febrilsk etter nesesprayen*
lykkeligV Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 Hei. Har et tips til dere som er tette i nesen : Prøv å skylle med saltvann (med et nesehorn), eller prøv en nesespray som heter Rhinolaya forte (fåes på apoteket eller www.arnika.no), den inneholder himalayasalt og er veldig bra=) Funker for meg.Jeg kan ikke bruke vanlig nesespray, da jeg blir fort avhengig.
Snuppa27 er stolt mamma til 3 Skrevet 18. november 2008 #10 Skrevet 18. november 2008 jaaa! Vært forkjøla/tett i "desa" i snart 2 mnd, slipper aldri taket! :/ Takk gud for nesespray!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå