Gå til innhold

unge mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva er det som får mange til å tro at det er for ungt å få barn tidlig i 20 årene?

Det er da dere skal begynne med barn, det er ikke ungt. så nevner mange utdannelse først, hvorfor ikke sammtidig eller etter. Det er ikke lettere med barn etter utdannelse, ikke når man har jobb heller. Ikke vent syntes jeg, selfølgelig trengs en mann som du tror blir der. Dette er ikke skrevet av en ung mor. jeg er voksen dame på 37 år, med en 7 mnd gammel gutt. jeg fikk mitt første barn når jeg var 24 og ett barn til rett etter. dette før utdannelse. Skilte meg, tok utdannelse på 4 år. faktisk helt greit og lett selv med en på 6 mnd og rn til på 2 år og som alenemor. Begynte på nytt med barn når jeg var 35. det var faktisk mye mer hardt med full jobb og små barn. Fikk nr 4 som sagt for 7 mnd siden. Vil si det var greiere å være student med barn. Er alenemor igjen, ikke det at det har noe med saken å gjøre. jeg bare syntes det er så synd at så mange venter med barn, når vi har det så greit her i norge som student med barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg skjønner poenget ditt, men er ikke enig i at "det er da man skal få barn". Det er kanskje fysiologisk sett best for kroppen i starten og midten av 20 årene. Men likevel, tror det er viktigst at man er klar for det psykisk, og det varierer fra person til person.

Jeg er selv ung mor på 20. Er veldig glad for at jeg har fått barn nå, men det er meg. Mange andre vil kanskje vente, ta utdanning før barn. Jeg har også planer om utdannelse etter endt permisjon, så ja, det er mulig. Men noen vil kanskje vente med det store ansvaret til utdannelsen er i boks, og da bør man respektere det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...