Gå til innhold

Min fødselshistorie; Igangsatt fødsel 3 uker før termin - og det gikk KJEPMEFORT!! Samme som 3.termin..


NUNNO

Anbefalte innlegg

Hadde termin 26.nov, avtalt igangsettelse 3.nov grunnet Rhesus immunisering. Har allerede født to barn - også de igangsatt av samme grunn - 5 og 11 år siden. Kom inn på sykehuset kl 11:00, Sparketest og ultralyd tatt av fødselslegen - alt ok. Ingen åpnng / modning.Hormonpille satt inn kl 12:10. Måtte ligge en time for at den skulle holde seg inne. Fikke t skriv der det stod at dettekunne ta 2-3 døgn. At en ny hormontablett kunne settes inn hver 6. time etter at jeg ble undersøkt. Ingenting skjedde, var sammen med min mann og vandret i gangene Min mann dro hjem kl 16, og jeg spiste middag før jeg la meg for å hvile litt...forberedt på laaaaang fødsel. ( De to andre tog 36 og 13 timer : )

Kl 18; sparketest - alt ok og noen små rier ble registrert, men jeg kjente ingenting.....

Kl 19:45 ble det satt klyster istedenfor ny modningstablett og kl 20:00 kom min mann tilbake til sykehuset. Vi dro på butikken og gikk en tur...Kjente ingenting.

Kl 21:00: tilbak på sykehuset, spiste litt og så tv.... Kjente plutselig "noe varmt"...trodde vanet gikk, men det var bare en blødning. Underlivsundersøkelse kl 22:00; 2 cm åpning.

Ca kl 23:00 startet riene, økte kjapt i både varighet og styrke og det eneste som hjalp litt var å stå foroverlent og PUSTE rolig. Riene fortsatte, uten stans og kl 00:35 hadde jg 3 cm åpning og ble flytte inn på føden. Avtalte at epidural skulle settes så snart det var 4-5 cm åpning, jordmor menete det kom til å ta noen timer.... Riene tiltok ( kunne det bli sterkere??? : ) og min mann ba jordmor om å sjekke åpningen igjen da klokken var 01:05 og DET VAR DA 9 CM ÅPNING!!!

Jordmor sa at nå var det for sent med epidural, og kl 00:10 var det 10 cm og jeg var i aktiv fødsel. Fint samarbeid med en flink jordmor og en støttende og kjærlig ektemann førte til at var datter ble født kl 01:45. Alt gikk bra med den lille jenten ( 2760 gram / 47 cm) og med meg. Uten revner og uten epidural har jeg kommet meg svært fort.

Livet er forunderlig og hærlig! Alle dere som fortsatt venter; gled dere!

Hlen NUNNO : o )

 

NUNNO

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer så mye med veslejenta :o) Høres ut for at du har hatt en ganske ok fødsel? Deilig å være ferdig tenker jeg :) Selv har jeg termin på onsdag, håper det skjer noe snaaaaart!!!

 

Kos deg med frøkna, og masse lykke til videre :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Miemamma-fødeklar!

Takk for gratulasjon! Det føles utrolig å være ferdig - utrolig flott og nesten ikke til å tro at vi har fått et barn til! MAKALAUST!

Ønsker deg lykke til med fødselen din!!

 

NUNNO : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...