Gå til innhold

Er såå lei av dere foreldre som..

Anbefalte innlegg

Skrevet

leverer ungen deres i barnehage når h*n er syk!! Og attpåtil blir dere sure når vi ringer og ber dere om å hente h*n!?! Ikke kom her å si at dere ikke merket at ungen hadde feber,var slapp,kasta opp osv! Ta ansvar for barna deres!

-oppgitt barnehage ansatt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På den annen side får dere tåle at ungene er forkjølte, så lenge de er ellers virker opplagte. Skulle vi holde hjemme snørrete og hostende barn, måtte vi ha sluttet i jobbene våre på dagen. Mange av de barnehageansatte også, forresten.

En annen ting: hvorfor er de barnehageansatte så redde for øyenbetennelse? Det ser jo ikke ut til å sjenere barna noe særlig, og det går over etter noen få dager med øyedråper. Allikevel virker det helt hysterisk.

Skrevet

Helt enig. Tenk på oss andre som faktisk gjør det. Men, så får man en syk unge som blir smittet fordi andre er så egoistiske. Tenk å sende en syk unge i bhg... skulle sett de voksne som hadde dratt på jobb når de er like syke som ungene i mange tilfeller...

Skrevet

Det skal jeg skrive under på HI. Kan ikke fatte og begripe hvorfor dem gjør det.

Er klar over at bla. oppkast faktisk kan komme der og da. Men når man ser ungen er dårlig når den kommer til barnehagen, og foreldrene ikke kan ha ungen hjemme for dem skal på cafe. DET ER IKKE GREIT.

Og ja, jeg har jobbet i barnehage hvor slikt har hendt.

Skrevet

Ser ikke at jeg nevnte snue og hoste?? Betennelse er ikke bra,jeg er redd pga smitte over på andre barn. Det går i sirkel og runder om alle sender barna sine med det. Er jobb viktigere enn barnet ditt?

Skrevet

Nei, det var jeg som nevnte det. Det var derfor jeg innledet med "på den annen side". Det er nemlig nok av barnehageansatte som også prøver å få foreldrene til å holde barn med en enkel forkjølelse hjemme, selv om kanskje ikke du gjør det.

Når det gjelder øyebetennelse, sier du at det er så smittsomt. Hva så? Hvis det er en "sykdom" som ikke gjør noen som helst skade, og som barnet ikke lider under, hva så?

Foreldre har et begrenset antall dager til å ta av for å være hjemme med syke barn, så vi kan faktisk ikke være hjemme når barne er tilnærmet friske. Så lenge man er feberfri, er det normalt ingenting til hinder for å gå ut. Det gjelder både barn og voksne. Så får heller de barnehageansatte finne seg i å tørke snørr av barna våre. Det er noe de blir betalt for.

Skrevet

Jenta mi har vært MYE syk, har nok levert henne i bh noen ganger når hun ikke har vært helt bra, men må jobbe ellers har vi ikke noeå bet regningene våre med , men jeg sier alltid ifra at hun burde vært hjemme, men satser på at det går greit i dag og ber de bare ringe om det skjærer seg helt... Ikke alltid så lett å få til ting... Heldigvis er de som jobber i vår bh snille og forståelsesfulle, vi har veldig god komunikasjon så regner m at de sier ifra om ting uten å være redd for at jeg ikke skal få kommet meg på jobb osv...

Skrevet

Jeg har ikke nevnt snue som. Må jeg gjenta meg selv x antall ganger? Jeg har ingenting imot å fjerne snuen på barn. Tro det eller ei men det er ikke det som er poenget mitt!Det er ikke for min skyld! Det er at andre barn blir smitta og at de stakkers ungene som ikke er i form til å være i barnehagen MÅ pga foreldre med holdning som din!!!!

Skrevet

Så du synes det er helt greit at andre sine unger blir smittet?? EGOIST

Andre foreldre må dra til lege og få øyendråper fordi du synes det er helt greit?? Da får man holde dem hjemme til smittefaren er over

Skrevet

Jeg gir klar beskjed om jeg merker at ungene ikke burde være der. Jeg sender da ikke unger hjem når de er friske for å minst mulig unger der??? Hadde det vært tillfelle hadde jeg bytta jobb. Jeg gjoer det for ungens eget beste og de andre ungene sitt beste. Men jeg blir skikkelig irritert når foreldrene gjoer seg vrange og blir sure når jeg ber dem hente ungene. Ringer kun hvis de har feber,kaster opp o.l.

HI

Skrevet

Du og HI har åpenbart så lite intelligens at det er nytteløst å "diskutere" noe mer. Særlig HI virker helt undermåls. Men så kreves det vel heller ikke så mye for å bli ansatt i en barnehage. God bedring! Synd det ikke fins noe reseptmiddel mot sånne som dere.Virker som det er smittsomt.

Skrevet

Seriøst??? Går det an... Gå på cafe når man vet ungen er litt dårlig/syk... Kunne aldri jeg ha funnet på....

Skrevet

Tror noen ganger mange tror at det er en voksen pr barn i barnehagen.. Så om ungen er syk kan bare en av de ansatte sitte inne med denne ungen og kose mens resten er ute...

Begrenset antall sykedager sies her oppe. Jepp, det gjelder for alle det. Men, om flere holdt barna hjemme når de er syke ville det ikke blitt så mye syke unger i bhg. Ville fått mye mindre smitte.

Det dere egoister sier, jeg sender ungen min i bhg, jeg skal på jobb, driter faktisk i om andre unger blir smittet.

Tenker dere ikke på ungen som ikke er helt pigg, med feber og det hele og må ut og leke. Selv kryper dere vel under dyna og sutrer når dere har feber... Stakkars unger sier nå jeg.

Skrevet

Jeg har blitt oppringt flere ganger av barnehagen når barnet har blitt sykt. Dette betyr ikke at barnet var syk før jeg leverte av i barnehagen. Jeg blir heller ikke sur, men kan tenke meg at de fleste som høres sur ut faktisk ikke er det, men at det er styr/bekymring = umiddelbar "tone" som ikke har noe med hvorvidt man bryr seg om barnet eller ikke. Forstår dere hva jeg mener?

Jeg har blitt oppringt et par ganger og noen av gangene så er det ikke et sykt barn jeg møter, men et overtrøtt og snørrete et. Nettopp begynt så det er mye sykdom ute å går, men jeg har heldigvis mulighet til å ha barnet hjemme.

Skrevet

Hold nå kjeften din med dette egoistpratet ditt. Jeg har ikke nevnt med ett ord at barn med feber kan sendes i barnehage. Tvert imot. Derimot må barnehagen tåle forkjølte barn, om de ellers virker oppegående og ikke har feber. Og så tillot jeg meg å stille et spørsmålstegn ved om en enkel øyebetennelse skulle være grunnlag for isolat, så lenge det åpenbart ikke gir noen som helst synlige plager for barna. Men hvis man antyder noe sånt, blir man altså beskyldt for å være egoist, sette barna i andre rekke osv. Skinnhellig pissprat.

Skrevet

Vi som jobber i barnehagen har heller ikke flust med sykedager.Vi har en jobb slik som alle dere andre.Hvorfor skal vi utsettes for smitte? Noen her har jo holdninger som om vi var mindre verdt enn andre. Men alikevel overlater dere barna til oss?! "Det er jobben deres og fjerne snuen fra barna våre"! Nei,jobben vår er å ta vare på barnet og hindre hendelser som smitte osv. Og ja,klart vi fjerner snuen også men det er ikke det som er hovedoppgaven vår!

Skrevet

Ingen her har antydet at det er HOVEDoppgaven din. Men det er heller ingen grunn til å holde hjemme barn som har en vanlig forkjølelse, hvor snue og hoste hører med. Kun ved feber skal man holde seg hjemme, og det gjelder både voksne og barn.

Om du er redd for å bli smittet av forkjølelse, får du finne deg et annet yrke. Men selv der vil du bli smittet. Det er nemlig ingen lege som ville finne på å sykmelde folk pga forkjølelse (voksne folk blir heller ikke sykmeldt pga øyebetennelse, om du skulle lure på det).

Skrevet

For øvrig har du som ansatt ingen øvre grense på antall sykedager. Dette til orientering (kun for antall EGENmeldinger er det et tak, men det er noe helt annet).

Skrevet

Hvorfor drar dere opp forkjoelelse hele tia!Jeg har ikke nevnt det! For siste gang!!!!!SNAKKER OM FEBER OG OPPKAST! Les innlegget skikkelig!

Skrevet

Gud, som du brøler. Håper du holder temperamentet under kontroll på dagtid?

Uanset, jeg tror vedkommends om skrev om det leste innlegget ditt, men tok opp et nærliggende og meget relevant tema. Kort sagt, det må gå litt begge veier. Selvsagt skal vi foreldre holde syke barn hjemme, men lett forkjølete barn må dere tåle i barnehagen - ellers tror jeg det ville blitt rimelig tomt hos dere! Barna er nemlig i kontakt med eldre søskten og verden utenfor barnehagen, og pådrar seg smitte overalt. Det er tilnærmet UMULIG å holde en barnehageunge helt smittefri over lengre tid!

Skrevet

helt enig..irrterer meg at folk sender syke barn i bhg og smitter mine unger

Skrevet

jeg jobber også i barnehage, og har ikke tenkt å hive meg på diskusjonen deres med mine meninger, MEN det er faktisk noe som heter at hvis barnet har nedsatt allmenntilstand kan det sendes hjem. dette er fordi noen barn ikke er "feberbarn". dette er ikke min mening, men fakta, så ikke halshugg meg:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...