Bea- Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Jenta mi ble to år i august. Hun går i barnehagen mens jeg er på skolen Hun har slutta å sove på dagen, så når hun kommer hjem er hun veldig glad i å slappe av foran tven med en dvd! Dette koser hun seg veldig med! Er dette galt av meg? Ser ca en time.. så kommer jo barne-tv å gjerne drømmehagen også viss de har tid. Er vanskelig å få henne ut på ettermiddagene, etter som hun er trøtt. Liker heller ikke å være ute i regnvært. Så sprøsmålet mitt er, burde ja dra henne ut? Eller leke med henne? slik at hun ikke ser på tv. Henter henne halv 3 i barnehagen.
Sjokoladekaka Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Det kan lett bli for mykje og ei lettvint løysing, men no er ikkje eg av dei som nektar ungane å sjå på TV:) Eg meiner at ungar, som voksne har behov for å slappe av. Det treng ikkje vere full fart frå dei står opp til dei legg seg. Så lenge ein begrensar tida, så er det ikkje noko problem i mine auge. Det er når ungane gjere det konstant og ikkje vil noko anna, at det er eit problem. Sit dei heile helgane og slikt, så er det jo klart det er lite bra.
___ Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Jeg synes det høres litt mye ut hvis det blir 1 1/2 til 2 timer om dagen og det fører til at hun ikke kommer seg ut eller får gjort noe annet om ettermidagen. Likevel tviler jeg på at hun tar noen direkte skade av det, spessielt om dere er aktive i helgene uten TV-titting. Her ser ungene ca 30 min på hverdagene og litt om morgenen ca hver annen helg (når vi ikke er på hytta). Tror ikke litt mer hadde gjort noe heller, men ville ikke likt det hvis de begynte å si at de ikke ville ut, bare se TV.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Her blir det alt fra en halvtime til to timer. Varierer. Som din så koser snuppa vår seg veldig med å "slappe av" litt og se på Små Einsteins etter bhg mens jeg lager middag. Men det kan være lurt å aktivisere henne litt ja. Finn en balansegang. Snuppa her er veldig aktiv ellers, så jeg er ikke så redd for at hverdagen blir for stillesittende ved at hun får se på tv en stund hver dag. Viktigere HVA hun ser på enn hvor mye (innenfor rimelighetens grenser selvfølgelig).
Gjest Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Enten en dvd eller barntv (fra halv 6 til halv 7 på nrk super)
Honningmelon Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Her prøver vi å begrense tv titting så mye som mulig, pga at eldste på snart 5 år blir sååå sur og giddalaus av å sitte forann tv'n. Merker han har blitt mye mer oppfinnsom og leker mer med lekene sine etter at vi begrenset det. Så nå får de kun se Drømmehagen (2 åringen sin favoritt) og barne tv. Noen ganger en halvtime ekstra på helg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå