Gå til innhold

Alle sier jeg er liten??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er inne i uke 27 og er begynt å bekymre meg litt for at alle sier jeg er så utrolig liten i forhold til hvor langt jeg igrunn er på vei...

Jeg sleit veldig de første 4 mnd med oppkast o.l og tok av meg 10 kg før jeg begynte å gå noe særlig oppover igjen....

Har bare lagt på meg toppen 5 kg,men legen sier dette bare er vanlig....

Jeg får liksom bare det til svar hver gang jeg spør...."dette er helt vanlig"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har det helt likt! Ser på andre som har lagt ut mage bilder, og herrgud å mye større de er enn meg!!! Jeg har så vidt en liten klumt på magen ( er 26 + 2 ), men tror det er som kroppsfasonger, alle er forskjellige. Noen får mage og legger på seg mye i begynnelsen av svangerskapet, mens andre på slutten :)

Gjest thricane
Skrevet

slik var søsteren min, bitteliten, da hun var høygravid kunne hun ta på seg en vanlig genser, og ingen så hun var gravid. hun slet med det samme, tok av flere kg de første mnd, og gikk lite opp siden.

vet du hvordan morkaka ligger, det har litt å si noen ganger.

Skrevet

Ingen grunn til å bekymre seg av den grunn :) Så lenge symfysemålet holder seg normalt, gjør det ingenting at du har liten mage. Jeg var liten med forrige, og er det denne gangen også. Synes egentlig det er veldig behagelig.. :)

Skrevet

jeg hadde ikke så stor mage med forrige mann. (ikke nå heller) men symfysemålet var helt passe. og ut kom det en gutt som lå akkurat på gjennomsittet. jeg ble bare irritert jeg. så når folk sa at jeg hadde liten mage, svarte jeg: den er helt perfekt. ja de måtte si seg enig i det. he he.. er jo litt greit å få på seg sokker og sko selv.

Skrevet

Nesten alt er normalt, jeg blir spurt om jeg skal ha til jul og har termin i feb. er heller ikke så gøy for det er kun magen som er så stor siden jeg også kastet opp og tok av mye i beg. Blir nok større etterhvert og hvertfall neste gang.

Skrevet

Mini LK Ikke sikkert du blir større neste gang. Jeg lurer nesten på om jeg er litt mindre denne gangen, enn forrige gang, faktisk... :)

Skrevet

Jeg er i 2. gang og litt større men det flatet ut på slutten sist og jeg var ikke så stor de sist ukene som var godt. Barnet var og et lite nurk så hva som er inni magen skulle jeg likt å vite ;D

Det er vel alltid noen som har kommentarer uansett hvilken size man er :D Vi er allemanns eie.

Skrevet

Dette irriterer meg litt... Alle som skal komme med meninger om kjønn utfra form på mage, om man er stor eller liten, hva en gjør og spiser, og ikke minst TA PÅ....

JM sa til meg at så lenge ungen følger sin egen kurve er alt bra, jeg ligger under på normalen, men ungen vokser fint...

(Dette ble litt sånn aaaarrghhh å det gitt..)

Skrevet

Får høre den jeg også! Men jeg synes faktisk det varierer fra dag til dag!!? seff har jo litt med hva en kler på seg men likevel,en dag føler jeg at jeg ser gravid ut,disse dagene kan andre se det også..andre dager er det akkurat som om magen trekker seg tilbake...Kan være det bare psykisk men vet ikke...

Er i uke 21 og har ikke lagt på meg fullt 2 kg en gang..synes dette var lite,men legen sa det var helt ok så lenge jeg spiste bra og tok til meg næring! Å jeg spiser myye for tiden..symfyse målet var helt etterboken da selv om..Men har en jobb hvor det er veldig praktisk å ikke ha så stor mage i grunn,så jeg nyter å være liten å snerten så lenge...magen kommer vel tidsnok den tenker jeg ;o)

Skrevet

Hei!

Har hørt at dette er avhengig av hvordan hver og en av oss er "konstruert" og hvordan babyen da blir liggende i bekkenet/magen. Jeg er 20 uker nå og får stadig oftere kommentarer på at jeg begynner å bli stor. Magen datt bare plutselig ut for et par tre uker siden, så nå ser jeg plutselig ordentlig gravid ut. Men likevel har jeg bare gått opp ca. 2,5 kg. utover normalvekten min. Har spist helt normalt etter at kvalmen ga seg. verken mye eller lite. Det jeg merker er at når jeg våkner om morgenen etter å ha sovet på ryggen så har babyen forskjøvet seg. Noen ganger virker det nesten som om magen har blitt borte. Skikkelig guffent hvis jeg er i ørska. Men når jeg reiser meg er magen tilbake.

Tror nok disse variasjonene er helt normale. Så lenge du ellers føler deg frisk og sunn er nok ikke barnet i fare på grunn av dette. Babyen tar den næringen den trenger. Har ei venninne som likt som deg gikk ned veldig mye pga av kvalme. Hun gikk kun opp tre kg. totalt over normalvekten sin i løpet av svangerskapet. Men hun fødte ei frisk, fin og normalvektig jente.

Men jeg skjønner at du er lei av kommentarene. Alle synes de har rett til å kommentere og mene om oss nå om dagen. Blir litt slitsomt. Også er det lett å begynne å lure på omman egentlig er normal når alle synes man er stor eller liten, spiser mye eller lite osv. osv.

Skrevet

Ja jeg blir skikkelig nedfor til tider av alle kommentarene...men er som alle over også har nevnt..alt er normalt og det er ikke noe galt med ungen...vet enda ikke var det blir hehe er en av få tror jeg som vil vente med å vite det til den store dagen kommer hihi

Spesiellt andre som allerede har unger og gått gjennom dette er de verste til å slenge kommentarer hihi men men

Ville bare si tusen takk for alle råd og historier!!

Dere har virkelig fått meg til å slappe litt mer av!!! Takker masse!

Skrevet

Åååååååååå, jeg lurer på hvorfor folk ikke kan TENKE!?!??!?!?!

Så møkka unødvendig å kommentere størrelsen på magen til gravide da mann!

Jeg har problem andre veien, at jeg er for stor. Jeg er i alle fall "for Stor" ifølge hele bygda her. Satan så lei jeg er.

Begynner å grine snart av alle kommentarene.

Skrevet

Folk bør veie ordene sine bedre. Eg blei veldig fort stor. Har vært plaga med endometriose, så blei veldig fort håven og stor. Hadde ei som fekk veldig store auge når eg sa kor langt eg var på vei. Ho lurte på om eg venta trillinga...... seriøst !!!! Blei så lei meg og sa: E du frekk elle. Forklarte korleis det var... Håper ho virkelig tenker over ka ho seie til neste som tilfeldigvis er litt større enn normalen !!!!

Har nesten vært flau over å sei kor langt eg er på vei... Ikkje lett både den eine eller andre veien...

Ønsker dåke alle lykke til med magane dåkes uansett størrelse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...