Gjest Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Har fått sopp etter penicillinkur pga bronkitt. Klør og svir noe fryktelig, tror jeg blir gal snart.. Kan jeg begynne med Canesten nå selv om det er 2 dager igjen på penicillin-kuren, eller er det bare bortkastet? Noen som vet..???
LabbogLine Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Er det lenge til termin? Hvis det er det ville jeg startet med en 6 dagers kur med canesten vagitorier med en gang (6x100 mg) samt smøre med krem, desto lengre du venter jo verre blir infeksjonen. (Finnes kombinasjonspakning med 6x 100 mg vagitorier og krem) Husk å smøre med canesten krem under hele kuren og til ca 2 dager etter du er symptomfri, og ikke bruk innføringshylsen til vagitoriene!!! Bruk heller fingrene. Dersom det er kort tid til termin kan du heller velge engangsbehandlingen med vagitorie 500mg samt smøre med krem som over (Neste gang du skal ta en antibiotika kur bør du bruke vagitorier med melkesyrebakterier under hele kuren og et par dager etterpå for å unngå å få infeksjon) Lykke til! Hilsen farmasøyt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå