Venter nr3 er 22 år Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 er 29+5 dager på vei....er sykemeldt fra og med i dag,men ikke bare bare...levert sykemelding på nav,og til sjefen,men sjefen ga den tilbake i dag for han vil at jeg skal finne ut hvor lenge jeg blir sykemeldt..???og han vil jeg skal skrive med et papir på sykemeldinga at permisjonen starter da og da.... skjønner ikke no jeg så var jeg på nav i dag for å få hjelp til å fylle ut skjema om ytelse for foreldre penger....men der sier de så mye rart,og jeg blir ikke no klokere..i dag fikk jeg et skjema om inntekts og skatteopplysninger for arbeidstaker som sjefen måtte utfylle...(noe som haster siden det er 10 uker til termin,,,) tok det med til sjefen,han tok noen tlf..og så bare krøllet han arket å sa: nei vi trenger ikke å fylle det ut...andre ordner det... men herregud,nav sa at det var det aller viktigste arket jeg måtte fylle ut... har bare lyst til å gi opp alt jeg...
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Inntekts og skatteopplysnings arket må i alle fall fylles ut av sjef, ellers får du jo ikke lønn når du er sykemeldt:S Er selv sykemeldt og sjefen fylte ut det arket mens jeg satt der, så kjørte jeg ut til nav å leverte det. Syns sjefen din høres helt på jordet ut jeg da? Vet du selv hvor lenge du blir sykemeldt da? Permisjonen starter i alle fall 3 uker før termin dato. Spørs vel litt hva du er sykemeldt for. Arbeidsgiver betaler ut de første 16 dagene av sykemeldingen din, resten må NAV betale. Så om du ikke er sykemeldt i mer enn 2 uker feks, så trenger du ikke levere noe av det til NAV. Det skjemaet om ytelse for foreldre penger bruker de å være flink å hjelpe deg å fylle ut der, men det meste kan du jo fylle ut selv også. Du trenger jo da også å levere inntektsopplysninger fra forrige år somregel. Jeg bare spurte nav om de fant i systemet sitt hva jeg har tjent den siste tiden. Det gjor de, så jeg leverte ikke noe mer enn arket når det var ferdig utfylt. Vet ikke om dette var mye til hjelp men?
jasu88 Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 oi da.. d skatte arket er jo for at nav skal vite hva de skal betale deg. så d må arbeidsgiver fylle ut.. vet ikke med det andre...
Venter nr3 er 22 år Skrevet 17. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 17. november 2008 off.så han må fylle ut det papiret ja..off det er det han krølla...så blir mega kjipt å gå dit å forlange at han fyller det ut... jeg blir sykemeldt i 2uker nå,og etter det en mnd til,jeg kommer ikke tilbake til jobb....så da skal jeg altså være sykemeldt til den første uka i januar... ja de er ikke helt gode de sjefene..(far og sønn) sønnen er sjefen,men fae\ren har mere peil...derfor jeg gikk til han i dag...men det var han som krølla papira.... uff--- jeg spurte på nav om di ikke kunne få med mine lønsslipper siden jeg bare har jobbet vakter,og dette er min første jobb....det var greit sa hun,men tror jeg må ta med meg mannen min ned en dag...orker ikke dette mere jeg
;)Renate&Gabriel+lillesøster;) Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Ja, da tar du ut en ny kopi av arket her: http://www.nav.no/page?id=1073743201&queryparameter=inntekts+og+skatteopplysninger (den øverste mener jeg.) Gå til sjefen og forlang at han skriver det ut. Fortell han videre at du får ikke lønn via NAV om han ikke gjør det, og at han derfor er pliktig til å gjøre det. Du kan ta med en lønnsslipp til nav for det andre (eller skattepapirene fra i fjor tror jeg gjelder også). Ta med deg mannen din du, så har du noen å lene deg mot:) Ikke alltid de er så greie å hjelpe på NAV! Lykke til! Bare stå på ditt med sjefen din du, skal ikke være på den måten der i alle fall.
Maya_1 Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Ja dette skjema må NAV ha av arbeidsgiver, så her ville jeg bedt han om en forklaring. Min sjef også "forkastet" det arket jeg ga han, men det var fordi avdelingen hadde fått tilsendt forespørsel om disse opplysningene slik at skjema ble fylt ut og besvart av lønnskontoret i steden for han.. det er ikke noe lignende hos deg da? hehe
Venter nr3 er 22 år Skrevet 17. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2008 han ringte en som sa at de skulle fylle ut ting....men jeg håper bare det blir gjort!! jeg har opplevd tull på lønningene hver mnd i de 4 første mdn der...de andre på jobben og.. men ordner seg nok,men føler jeg blir sliten av dette....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå