Gå til innhold

Hva kjøper man til Svigermor? (Julegave)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun skal jo feire med oss i år,kommer hit 22 Des og reiser den 29 tilbake til Bergen.

Før har hun fått bilder, i fjor fikk hun lysestaker.

Men det er neimen ikke lett å kjøpe til damer som er i den alderen (55) når de liksom har alt og attpåtil er knyttet til det de har fra før. Hun er ikke særlig moderne av seg heller egentlig. Skikkelig bestemor-type.

Noen gode tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med billetter til noe arrangement - teater, kino, konsert eller liknende?

Svigermor (noenogseksti) skal få digital fotoramme som vi skal spleise med mannens bror og familie på. Den kan man sende bilder til pr mail/sms, og oppdateringen skal visst være rimelig enkel. Da kan hun alltid ha oppdaterte bilder av barn/barnebarn stående på bordet. Gjenstår å se om det er pop da :o)

Mamma (51) fikk stavmikser i fjor, noe som falt voldsomt i smak. Den erstattet nesten alle hennes gamle og tunge kjøkkenmaskiner, og helt eminent i sommer da det var smoothiesesong :o) Men hun var kanskje den siste i Norge som ikke hadde en sånn, hehe...

Skrevet

Jo det hadde veø vært noe, digital fotoramme! Men tror hun er litt red for sånne moderne duppedingser :)

Tenker så det knaker, men jeg vet at en lokal garding butikk har fått inn en nydelig dukserie i beige med broderte kanter. Prisene var ikke så himla gærne heller så kanskje jeg kunne kjøpt en serie av det til stuen hennes.

Nei vent! Hun har 2 bikkjer, sånne bittesmå boston terrier som hun driver av å kler på når det erkaldt. Hva kunne jeg finni på der som hadde vært litt fint? Bikkjene er midtpunktet i livet hennes for øyeblikket. (ja vi får 2 stk av den rasen i huset en hel uke, en med army-klær og ei med strikket tøy.....ler litt av de jeg)

Skrevet

Bikkjetøy var jo glupt :oD Skal innrømmes at svigermor fikk både refleksvest og bånd til sin Cavalier King Charles-spaniel det første året hun hadde ham (vi blir nemlig gale av alle tullingene som går tur i mørket med "umerkede" hunder) ;o)

Skrevet

Umerkede hunder er skummelt det, tragisk hvis man skulle kjøre på en fordi eier ikke har refleks på.

Da blir det vel en tur til dyrebutikken da, se hva de har hvertfall :)

Skrevet

Finn ut hva slags dagkrem hun bruler, og kjøp en krukke. Det sparer henne for 300-400 kr, og hun blir garantert fornøyd.

Dersom hun ikke bruker noe spesiell krem, gå på parfymeriet og få de til å anbefale en god krem for henne, kanskje uten for mye parfyme (de som ikke bruker sånn krem vanligvis, synes kanskje det blir litt "dillete" med for mye parfymelukt)...

Skrevet

Hva med å lage kalender med bilder av barnebarna? Kan både gjøres på den enkle måten på alle fotobutikkenes nettsider, eller en hjemmelaget variant med scrapping dersom man er kreativ.

Har vært stor suksess både hos to sett med besteforeldre og oldemor 2 år på rad nå.

Skrevet

Min skulle gjerne fått en enveis billett til indre mongolia.

Alternativt kan du ramme inn et fotavtrykk eller en tegnign fra barna eller noe som er "symbolsk"..

Skrevet

teater billetter ol.

liker hun vin,eller likør, så kan det være noe.

hva med å lage en kallender med bilder av barnebarna/et.

spa for å gjøre noe godt for henne

gode hudpleie produkter gjærene det hunbruker i fra før.

det finnes så mye å gi bort noe kan faktisk ha noe med å bevare helsen og det er slettes ikke dumt når kroppen begynner å bli litt sliten for slle og en hvær.

Skrevet

jeg har bestilt et gaveabonnement på et ukeblad til svigermor:) hun har jo alt, og jeg vet hun kjøper seg et blad i ny og ne, men da slipper hun jo det!

Skrevet

Dette blir tredje året på rad min svigermor får en fotobok (laget på nett) av ungene. Hun vil overhodet ikke ha noe annet, første gang hun fikk det var hun helt på tuppa over at det gikk ann å lage noe så fint, tror alle hennes venninner og naboer måtte se den til de holdt på å spy av kjedsomhet ;-)

Nå vil hun ikke ha noe annet enn denne "årboken" med bilder av barnebarna. Jeg spurte i år om hun ønsket seg noe spesielt, og svaret jeg fikk var "Får jeg ikke fotobok i år?", med den skuffede minen, det var nemlig det hun ønsket seg.

Skrevet

Hva med bodylotion og håndkrem? Eller en deilig, myk nattkjole?

Skrevet

Supre forslag alle sammen :)

Mannen min forøvrig ville kjøpe en parfyme. Han sa "En Old spice i dameutgave" - lo så jeg grein :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...