Novemberknøttprøverigjen Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Nei, det trur eg ikkje det er, men du bør vel kome i gong no viss du skal ta. Eg starta i veke 36. Har gått ein gong i veka. Akupunktøren sa at ein kunne gjere det litt oftare når det nærma seg. Viss det drøyer til termin burde du ha tid til nokre behandlingar slik at det virkar. Lukke til:-)
Little Mee Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Det er vanlig å begynne med modningsakupunktur ca 4 uker før. Er nok ikke forseint, bedre seint enn aldri (:
den3.jentapåvei Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Absolutt ikke forsent. MIn akupunktør vil ikke begynne med modning før det er 3 uker igjen. Om det er behov får du sikkert behandling flere ganger i uken.
lilios med 3 søte små:-) Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 jeg skal til modningsakkupunktur nå i slutten av uka - da har jeg 1 uke igjen til termin.... Min jm ville ikke sette noen nåler på meg før, hun ville ikke provosere fram noe fødsel for tidlig..... så det er nok helt forskjellig.... Men absolutt ikke for seint!! Bare ta kontakt med noen du, så får du satt litt nåler:-)
ÅNA Skrevet 18. november 2008 #6 Skrevet 18. november 2008 Ikkje forseint nei...skal på første time kl.16 i dag...har 20 dagar att til termin. Reknar med eg får 2 x veka pga at eg ikkje har starta før. Drikk bringebærblad te i tillegg då.... Ringte i går ettermiddag og fekk time i dag...trur ho jobbar litt over i dag for å få det til...
Fire småtroll Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Ikke i det hele tatt, mange som ikke vil sette nålene før det er 3 uker igjen. Noen reagerer veldig på disse nålene, og det er jo kjedelig om du skulle føde prematurt fordi du begynte for tidlig... I mitt forrige svangerskap satte jordmor akupunktur på meg, jeg hadde en behandling med modningsakupunktur på tirsdag. Fredag samme uke hadde jeg ny runde med mordning, i tillegg til riestimulerende nåler. Tirsdag uka etter hadde jeg en runde til og da jordmor sjekket meg etter den timen hadde jeg 3 cm åpning og var helt moden. Dagen etter fødte jeg! Jeg startet i uke 36 da, for vi visste det var en stor unge (estimert til 5,5kg til termin) så vi ville gjerne ha den ut før tiden. Jeg fødte da altså i uke 37, har liten tro på at det ville skjedd uten akupunkturen. Jeg fikk masse kynnere og maserier etter de timene.
Gjest Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 han jeg går til vil ikke starte før jeg runder uke 37. så neste torsdag skal jeg ha min første time. da er jeg 37+1
Otilia *FØDEKLAR* ♡ Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 Akupunktøren som jeg har gått til ville begynne når jeg er i uke 35, men jeg selv vil ikke begynne før uke 36.. Jeg NEKTER å føde før i januar.. Hehe! Vet at det ikke skal sette igang noe, men i noen tilfeller så tror jeg faktisk at det gjør det...
Susie & Desembergullet Skrevet 18. november 2008 #10 Skrevet 18. november 2008 Legen min rådet meg til ikke å begynne med modningsaku før i uke 37, i tilfelle det viser seg å sette i gang "ting" for tidlig! Er i uke 35 nå, så jeg begynner om et par uker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå