Espoir Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 11-åringen ønsker seg fotoapparat, men vi vil helst ikke bruke så voldsomt masse penger på julegavene i år. Er det noen vist å kjøpe et som er så billig? Vi har jo andre kameraer i familien, men hun ønsker seg et eget. Noen som har et sånt, eller kan anbefale noen?
Leandermamma Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Ikke nødvendigvis, men ville dratt til en fotobutikk og kjøpt det der, ikke på Elkjøp osv. Noen av kameraene som selges billig, må man kjøpe batteripakken i tillegg, og da er det liksom ikke så billig lenger. Du går også glipp av mye viktig info ang kameraet og feks formatering av minnekort når du handler hos de store hvitevarekjedene. FotoKnudsen selger nå et godt Casio kamera til 999,- så vil tatt meg en tur og sett litt på det.
Gjest Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Ligg unna billige Pentax-kamera i alle fall. Mitt kosta ca 1500 kr uten batteri for to-tre år siden, og det er regelrett elendig. Gikk på AA-batterier, men det brukte opp batteriene på et par-tre blitz-bilder etter en stund. Og nå kan jeg ikke bruke blitz overhode, for strømmen forsvinner når det lader blitzen til første bilde... Dessuten har det laaang reaksjonstid fra du trykker til det tar bilde, og det er ekstremt følsomt for lys. Eneste måten å få gode innendørsbilder med det, er stativ og helt stillestående motiv, så det er håpløst å fotografere barn og dyr (for ikke å si, sikkert nokså håpløst for en 11-åring å fotografere noe som helst)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå