Gå til innhold

hmm blir så forvirret.. angående samværsfordeling.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leser her inne at folk skriver at retten ikke dømmer 50 - 50 % samvær fordi det ikke er godt for barnet.. og det skjønner jeg kjempe godt. Er veldig enig! Men så hører jeg fra andre rundt meg at selvfølgelig har pappaen krav på halvparten av omsorgen hvis han vil ha det.. men hvis mammaen nekter.. kan han fremdeles få det da??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men retten kan dømme at far får hovedomsorgen, og mor blir samværsforelder.

Skrevet

ja.. men det skal vel ganske mye til for at det skjer vel?

Skrevet

Tja, det kommer vel litt an på. Hvis ungen er veldig liten er det oftest mor som får hovedomsorgen under en rettssak.

Men det trenger absolutt ikke å være en selvfølge at mor får hovedomsorgen. Far er jo like mye forelder som mor er. Hvis ungen er over 12 år skal det han/hun mener tillegges stor vekt.

Skrevet

det kommer jo an på hvor gammelt barnet er. Kjenner flere som har blitt bestemt deling 50-50 da barna har lik rett på begge forldrene dersom foreldrene begge ønsker omsorg.Mamma kan ikke nekte hverken pappan eller barnet samvær 50%, det bestemmer ikke hun alene nei. Barnet har jo to foreldre med lik rett til barnet

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...