Blitzy Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Jeg lurer på om jenta mi på halvannet år har fått elveblest. Vi oppdaget plutselig et stort rødt område i nakken hvor hun hadde klødd så hun fikk sår. Så har det vært noen netter nå hvor hun har sovet urolig og klødd seg masse i hodet (hun har ikke lus). Og i går oppdaget vi et utslettområde i korsryggen som liknet veldig på bilder av elveblest (det var helt borte i dag tidlig). Dette klør jo tydeligvis mye, men så vidt jeg har kunnet finne ut av er det ikke smittsomt. Jeg tror ikke det kan være noe hun har spist. Noen som har vært borti barn med elveblest, og har noen tips til hva jeg kan gjøre for å lindre/fjerne det?
Gjest Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Jeg har fått elveblest et par ganger, spesielt i forbindelse med medisin. Får det da noen dager etter at medisineringa tar slutt. Får røde flate kuler i forskjellige størrelser omkring på kroppen, flest på brystet, halsen, låra, overarmene og magen. Klør noe grusomt Er egentlig ikke noe som funker for meg desverre, bare kortvarig, men det varer ikke lenge da heldigvis, maks tre dager. Eleveblest er jko gjerne forskjellig fra person til person og kommer ofte tilbake på de samme stedene. Kald krem lindrer litt, ellers har jeg prøvd å smøre meg inn med kamillete... gjorde ikke helt susen akkurat. Finnes kanskje noe på apotek? God bedring til lille
Gjest Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Kjæresten min har det ganske ofte.. :-/ Er noe han reagerer på, pass på hva hun spiser som hun kan være alergisk mot, midd alergi?? Alergisk mot ull? vaskemiddelet?? Men det er ikke farlig heldigvis, men det klør jo noe helt forferdelig!! Man vet ikke hvorfor man får elveblest alltid heller, noen får det en gang og aldri igjen... Jeg vet at typen min er alergisk mot noe så han har det hver dag stakkars.. :-( (midd, pluss mere, muligens sterk mat, alkohool og røyk gjør det ikke bedre... )) Lindre det da må du til legen å få noen piller på resept, husker ikke hva de heter nå i farta...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå