lovise78 Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Er det koffein i all slags te? Drikker en del grønn te. Er den sunnere? Hvor mange kopper kaffe er anbefalt pr dag når man er gravid?
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Grønn te er bedre enn sort te, ja! Men, du har og frukt te,som er helt uten koffein! Jeg drikker mye av den. Den kommer fra London fruit&herb company. Selges på helsekosten, og kommer i MASSE gode smaker!
Yarn Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Det sies at grønn te er sunnere, ja:) Gørnn te skal visst ha mindre koffein enn sort, men en annen ting er at det vil bli mer koffein i teen jo lengre den trekker. I følge matportalen er det: * 1 - 2 kopper kaffe per dag, eller * 3 - 4 kopper te per dag, eller * 1 liter cola, energidrikk eller annen koffeinholdig drikke per dag. Hadde vel neppe vært så "redd" for å legge på en ekstra kopp med grønn te:)
Strandloppa og lillebror Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Rød te, altså fruktte er uten koffein. Hvit og sort te inneholder koffein fordi de blir laget av teplanten. Grønn te inneholder som regel ikke koffein. Se på innholdslisten på pakken. Hvis det står at det er teplante i den inneholder den koffein. Men så blir jeg litt usikker, for jeg leste et sted at grønn te hemmer opptaket av folsyre. Men det må da være så lite at det ikke spiller noen rolle? Hvis ikke hadde vel helsepersonell osv vært tydelige på dette og frarådet folk å drikke dette under graviditeten? Det er så dumt når det står sånne ting rundt omkring hvis det ikke stemmer, for det skaper jo utrygghet. Mye hysteri. Hvis man skulle tatt med seg alt som står rundt omkring kunne man jo nesten ikke spist eller drukket noenting! Drikker kamillete hver dag jeg, og satser på at det går bra!
Angeldoll m/ desemberprinsesse Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Kamillete er jo til og med anbefalt på MANGE "gravid-sider" fordi det er beroligende og hjelper på med søvnen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå