Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 vi er 2 voksne og 3 barn. Dvs vi har mer penger, men det er planlagt at de skal gå til andre ting. Vi har masse pålegg i kjøleskapet, eneste vi trenger er mer hvitost. Ellers har vi juice, bleier, og det pålegget vi trenger for flere dager enda. Må kanskje supplere med litt frukt, poteter og melk etterhvert. Vi berger med middag hvertfall ut denne uka, men det blir en kjedelig siste helg, med lite penger til snop. Jaja, snart er det jul:) Har vært litt vel ivrig med julegavehandel denne måneden...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Det er lite. Hadde det vært meg hadde jeg spurt pappa om litt penger.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Hehe, nei, det er uaktuelt:) men irriterende hvor fort de pengene går ut. Prøver nå å handle fornuftig også, og vet jeg gjør det, men som sagt, har det blitt litt julegavehandle i det siste....
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Merkelig at voksne mennesker med barn ikke har noe økonomisk sans. Vi har alltid godt med penger på konto, hadde jeg brukt masse penger på julegaver slik at vi måtte leve på så lite hadde mannen min klikket i vinkel!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Enda merkeligere hvor liten økonomisk innsikt enkelte voksne mennesker har, som ikke har forstått at noen faktisk har så lav inntekt at det ikke er snakk om å kunne avsette "godt med penger på konto."
prekæs Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Kan vel ikke være noe problem det akkurat. I hvertfall ikke så lenge du har mat enda. Ca 1 i12 er vel lønn neste mandag. Eller muligens fredag før.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Bomma litt da, så vi har nærmere 3000 kr:) Så heldige dere er da, som allitd har godt med penger på konto. Er ikke i en sånn situasjon vi, men vi har alltid mat i skapet og klær på kroppen. Minsten får de bleier han trenger og jeg jobber deltid for at det er best for oss og ungene våre. Hadde jeg jobbet full tid hadde vi hatt mye bedre råd, snakk om sikkert rundt 6000 kr mer i mnd, men sånn er det ikke:) Og beskyld meg ikke for å klage, for det var ikke det jeg gjorde:D:D:D:D:D
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Nei, den kommer ikke inn før, det er sikkert, men den er nok her til 1. evt tidlig den 2.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Det er også en mulighet å selge kroppen sin. Bli pult mot betaling, altså. Mange som gjør det, vet du.
prekæs Skrevet 17. november 2008 #10 Skrevet 17. november 2008 Det var jo bra:)) Har du ikke fått med deg det du da. At her på dib har alle ekstra penger på egen konto satt av i tilfelle rottefelle. Helt fra 16 års alder.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #11 Skrevet 17. november 2008 De har jo handlet for mye julegaver! Det er å vise liten økonomisk innsikt!!!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #12 Skrevet 17. november 2008 Nå var du ekkel, synes jeg. Sånne innlegg hører vel hjemme på Sexdebatten.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #13 Skrevet 17. november 2008 Ikke alltid så lett å ha oversikten til enhver tid. Reagerte mest på opplysningen fra deg om at vi har penger stående på konto, som om alle har anledning til det i perioden med avdrag på boliglån, store utgifter til barna og kanskje lavt lønnsnivå. Julegaver skal jo kjøpes uansett, innenfor rimelighetens grenser, riktignok. Forresten burde det være ganske enkelt å greie seg på 2000 i to uker, så lenge det bare går til mat og enkle husholdningsting.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #14 Skrevet 17. november 2008 Da legger du bedre ann enn meg... Vi er voksne og 1 barn... Å vi har igjen 75 kr som skal holde til 1.12... Har bleier å mat til ungen men oss voksne står det litt værre til med... Mangler nesten alt!!! Jeg hater å være blakk men er enda værre å spørre pappa om penger!!!! Så hvis noen har noen gode råd blir jeg glad for det...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #15 Skrevet 17. november 2008 vi har 4tusen igjen hele mnd etter regninger og husleie er betalt hehe.. så 3000kr virker jo himla greit bare i et par uker..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #16 Skrevet 17. november 2008 Masse gode råd å få her ja:) Joda, var vel sinnsyk i øyeblikket når jeg handlet de julegavene, men det handler litt om å tenke litt fremover også. Jeg fant flotte julegaver til en veldig OK pris, bedre det da, enn å stresshandle dyre julegaver rett før jul. Kan jo se det litt sånn også... Har ikke tenkt å spørre foreldre, har ikke tenkt å prostituere meg. Hvilket forbruk er det mange har her inne, det lurer jeg virkelig på. Tydelig at de har tenkt på den løsningen selv da, siden de er så snare om å foreslå det... Alt for å ha noen kroner ekstra på bok, da gjør det ingenting om de kommer fra sånt. Haha
Gjest Skrevet 17. november 2008 #17 Skrevet 17. november 2008 det er 14 dager til dere får lønn.. visst du deler 3000kr på 14 så får dere 214kr å bruke per dag. å dere trenger jo ikke handle hver dag heller.. du kan jo legge vekk en tusing tilfelle rottefelle ta en ekstra sjekk i skuffer og skaper etter mat du kan kombinere.. vet jo ikke å gamle småtassene dine er.. jo eldre de er jo mer penger går det vel hehe.. er de i barneskole alder så er det jo en grei alder å lære dem at det går penger til alt å derfor kan en ikke få alt en vil ha.. uten å få dem til å bekymre seg for om dere har nok penger.. er helt enig i at det var smart av deg å finne rimelige julegaver nå istedenfor dyre i neste mnd. dette kommer uansett til å gå veldig bra
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #18 Skrevet 17. november 2008 Både 2 0g 3 tusen høres veldig greit ut. Blir nok ikke noe problen. Og så kjekt å ha fått handlet mange julegaver. Hun sier også at de har mere penger, men at det skal gå til annet så da har de jo lagt av allerede.
___ Skrevet 17. november 2008 #19 Skrevet 17. november 2008 Hvis dere ikke har noen store regninger å betale før lønna kommer er vel ikke det noe problem? Skulle det være noen regninger dere må betale så får dere bare ringe dem og be om noen dagers utsettelse. Det går sikkert greit. Hvis det er helgekosen du er bekymret for så titt i skapene og se hva du har. Kansje du kan lage en sjokoladekake eller vaffler uten å kjøpe noe ekstra. Dette er i hvertfal en fin mulighet til å finne ut hva du har innerst i skapet. Er du heldig så kan du fortsatt ha 3.000,- på konto den 1.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #20 Skrevet 17. november 2008 Nesten 3000 i to uker er da OK??? Om dere lager ukemeny for denne uka og neste og bruker av det dere har i fryser og kjøleskap vil jeg tro at dere kommer langt med 1000 kr iuka, og da vil dere ha nesten 1000 til snop da ;o) Er lov å være gjerrig på frisk frukt og grønt og bruke f.eks frosne grønnsaker (de ER ofte rimeligere) noen dager .o)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #21 Skrevet 18. november 2008 Takk for mange fine svar:) Ser jo utfra det dere skriver at det bør egentlig gå veldig bra. Og vi er kanskje sånn omtrent middels økonomiske, så om vi skjerper den litt nå, så går det helt glimrende:)
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #22 Skrevet 18. november 2008 Du er heldig. 2000kr. Er mye det synes jeg. Vi har ingenting vi til neste lønning som er 25.11. Og da mener jeg ingenting. Kanskje 7kr på kortet.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #23 Skrevet 18. november 2008 Åh, det er trasig, da. Har vært der vi også, men ikke på lenge nå. Håper det går greit med dere - men det er kjipe dager å vente på lønna på den måten:(
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #24 Skrevet 18. november 2008 ujsh har det akkurat sånn vi å nå,men vi har mindre enn 2000kr og vi får ikke lønn før 12.12. Har heldigvis masse mat i kjøleskapet og fryseren.Har en del fisk til samboerens store fortvilelse..hehehe..hadde 15 000 i ekstrautgifter i mnd her..no dritt,menmen..Har bare 1 barn vi da og handlet inn masse barnemat på obs da det var tilbud så vi slipper unna med skrekken tror jeg.Hadde alltid en buffer,men vi reagerte for tregt da renta gikk opp så nå må vi begynne på nytt igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå