Leona* Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Jeg leste dette et sted på nettet: "Gjennom året får Lilleeple en mynt (som oftest en krone) som må på grisen. Får han penger ellers, går ofte disse samme sted. Til jul "slaktes" grisen, og Lilleeple får 1/3 til å kjøpe noe han har lyst på, 1/3 går inn på konto og 1/3 skal brukes til å kjøpe julegave til noen som trenger det". Synes dette var en kjempegod idè! : ) Har lyst til å starte en tradisjon her hjemme, med at guttungen gir en sånn julegave. Jeg bare lurer litt på hvor vi skal levere gaven.... Frelsesarmeen har vel et juletre i Oslo, hvor man kan legge gaver? Er det ellers noen ordninger på dette? Jeg tenker på asylmottak, krisesentere osv.... Er det bare i storbyer, eller finnes det sånne opplegg også lokalt?
erteposen + 4 Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Vi kjøper en julegave hver fra gutta våre. Skriver på hva som er inni og hvilken alder den er beregnet på - og så legger vi den under tredet til frelsesarmeen eller gir den til bymisjonen. Fin tradisjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå