Gå til innhold

Gruer meg veldig til fødselen nå..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 16 dager igjen til termin, og er redd jeg ikke skal komme meg gjennom dette :-) Greier liksom ikke å se lenger enn til selve fødselen, selv om jeg vet jeg heller skulle ha fokusert på babyen som da kommer ut, og tiden i etterkant. Har strevd i flere år for dette, og litt kjipt at dette skal ødelegge de siste ukene..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg føler det på samme måte som deg. Har 6 dager til termin og er egentlig vettskremt...

Skrevet

Mulig dette ikke er til noen hjelp, men i går fant ei venninne og jeg ut at vi var veldig glad vi ikke er elefanter. Tenk den STORE babyen der da! Kulmpete og firkanta er`n å.. Nei, dette klarer vi både du og jeg - så fint som bare det! :) Har ingen gode råd og komme med heller - venter min første jeg også (6 dager igjen). Men tenk på alle de som har barn - og på alle "pinglene" du kjenner som har fått det til. Da får du det til også :)

Lykke til!

Skrevet

Vel, kan ikkje seie anna enn at eg forstår deg. Eg har også venta lenge på dette, og er ikkje av "pingletypen", meir "kontrollfreaktypen". Men dette er for voldsomt til at eg heilt greier å handtere det. Likevel, babyen må ut på den eine eller andre måten, og det er ikkje så mykje ein kan gjere til eller i frå. Min strategi er å prøve å vere så "opptatt" som mogeleg for å få andre ting å tenkje på. Ikkje så lett når det haglar inn med tekstmeldingar frå alle som lurar på korleis det går og at dei tenkjer på meg og at dette er spennande osb... noko som sjølvsagt er veldig snilt og omtenksomt, men som ikkje akkurat er med på å berolige... men, men... her kjem i alle fall ein støtteklem frå meg!!! Dette kjem til å gå bra!!! Det gjer det!!!!!

Skrevet

Tusen takk alle sammen!!

Han kommer jo uansett ut på en eller annen måte, så er jo ingen vei utenom nå, men hadde håpet jeg kunne greid og gledet meg litt mer.. Innerst inne så vet jeg jo at det går bra, men er nok det ukjente som skremmer, og da tar fort de negative tankene plass. Får bare krysse fingrene for en rask og grei fødsel :-)

Skrevet

Jeg hørte så mange historier om ulike fødsler, at jeg fant ut at det ikke er mulig å forberede seg, for det er omtrent like mange typer forløp som det er fødsler.... Prøv å tenke at du skal ta det som det kommer. Da riene først begynte, synes jeg ikke det var så ille, for jeg tenkte at hver ri var et skritt nærmere avslutningen og baby. Nå gikk alt ganske greit med meg, men denne gangen gleder jeg meg faktisk til fødselen - og jeg har født en gang før uten annen smertelindring enn lystgass. Og jeg LOVER deg at jeg ikke er den typen med høy smerteterskel!!

Det går så bra så, lykke til!

Skrevet

Jeg er i alle fall slik:

Tar heller femten fødsler kontra en time med tannverk! DET er grusomme smerter det..

Skrevet

Ønsker jeg også har kunnet hatt denne innstillingen, men desverre.. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...