Serephina Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Jeg har levert urinprøve hver gang jeg har vært til kontroll og den har vært negativ. Men jeg hadde store smerter i magen som bare ble værre og værre. Jeg ble kvalm hver gang jeg prøvde å bøye meg, det å snu seg i senga ble et mareritt pga smerter og følte meg generelt ikke i slag. Så jeg dro til legen ganske bekymret. Det viste seg at symptome mine var nyrebekkenbetennelse. Men urinsticksen var negativ også nå. Men hadde forøyet CRP. Urinprøven ble satt til dyrkning og kom ut positiv. Noe jeg allerede visste siden antibiotikaen jeg hadde fått hadde hjulpet. Det er ganske skremmende at sticksen ikke slår ut og at man må ha så vondt før man får gjort noe med betennelsen. Ville bare tipse dere om dette siden det fort kan gjelde flere.
Mjølkekua Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Jeg hadde en liknende opplevelse. Etter å ha vært redd en hel dag på grunn av konstante smerter i nedre del av magen dro vi opp på føden for å sjekke ut hva det kunne være (hadde hatt omgangssyke i 4 dager, og var redd det var en fødsel på gang). Der tok de en urinprøve som slo positivt ut på urinveisinfeksjon. Jordmora glemte imidlertid å sende urinprøven til dyrking, og ringte meg dagen etter og ba meg gå til fastlegen for å få antibotika og be de sende urinprøven til dyrking. Hos fastlegen testet jeg negativt, selv om det var morgenurin. Fastlegen gav meg imidlertid antibotika, for hun var så sikker på at det var nyrebekkenbetennelse jeg hadde. Smertene gav seg gradvis i løpet av 2-3 dager.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå