Grigri m/3 gutter Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Med vår første hadde vi han i et sånn cosysete bakovervendt i baksetet, og styrte fælt med bilbestet hver gang. Nå skal vi ha tvillinger og jeg lurer på om det ikke er noe bakovervendt cosy/sete med base eller noe som gjør at vi ikke behøver å ta på bilbeltet hver gang? Jeg har sett litt i butikkene her, men jeg har ikke spurt dem til råds ennå. Skjønner jo ingenting av de setene som er vist frem.
ApriIbaby Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Kjøp seter med base så slipper du de selegreiene. bare klikke setene rett på plass i en base som alt sitter fast i setet i bilen
Grigri m/3 gutter Skrevet 17. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2008 Er det kanskje isofix sokkel som er base, og så må man ha et sete som passer til?
It's all about me Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Kjøper du med base er det jo basen som som er festet i bilen, enten med bilens belter eller ved hjelp av isofix. Da trenger du aldri styre med andre seler enn de som skal feste barnet i setet når du tar de inn og ut. Sikrere er det siden setet sitter enda bedre fast. Isofix er at basen er festet til bilens karosseri ved hjelp av to kroker du kan finne i overgangen mellom rygg og setet i baksetet. Dette er ikke fast invetar, men mer og mer vanlig på nyere biler. Du finner de lett hvis deres bil har det. Isofix er det aller beste siden det er idotsikkert, umulig å montere feil og det er ikke mulig å engang rikke på setet etterpå.
ApriIbaby Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Isofix er en måte å feste basen på. HVis du kjøper isofixbase må du ha en bil med isofix feste. Det er sånne metall kroker som sitter i karosseriet mellom ryggen og setet i baksete på bilen. Nyere biler har dette , ikke eldre biler. Det finnes også base som kan festes med bilens seler dersom man ikke har isofixfeste i bilen. Isofix går for å være den sikreste metoden å feste sete på
Grigri m/3 gutter Skrevet 17. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2008 Takker for svar, nå vet jeg hva jeg skal spørre etter i butikken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå