Yellowgoldfish Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Har barn på 1 år og 7 måneder og vil snu bilsetet. Barnet er innenfor vekten der det kan sitte fremovervendt. Bilen vår er trang slik at en av oss har sittet i vinduet foran så lenge nå..
Gjest Sekretøsa Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Det lurer jeg på også.. minsten er 15 mnd (snart) og det er traaaangt. Men jeg vil så gjerne ha han bakover da.. Minsta snudde jeg vel når hun var litt over året..
ApriIbaby Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Vi satt også trangt lenge. Vi snudde på litt over 3 år og 105 cm. Hadde egentlig ikke lyst da heller. Vet at sjansen for å overleve er mange ganger større baklengs fordi total nakkefraktur med momentan død da sjelden er et tema
___ Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Setet tin nr 1 snudde vi da nr 2 ble født. Da var nr 1 2 år og det var ikke plass til både to barn bakovervendt og min manns lange ben. Nr 2 er nesten 2 år nå, men hennes sete venter vi nok en god stund til med å snu. Hun sitter greit der hun sitter foreløpig. Litt bøyde ben får hun tåle.
litoja&Nemi♥ 13.05.06♥ Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Jentungen er 2,5 år, 11-12 kg og ca 90 cm, hun sitter bakovervendt til det blir for liten plass. Dvs iallefalll 2 år til.
Shabby Cheap Chic Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Når hun blir 4 år tenker jeg... Men vi har god plass foran i førersetet da...
Gjest Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Han var 2 år når han ble satt forovervendt.
♥♥mortil4♥♥ Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Vi snur dem, når de passerer 4 år, slik som er anbefalt. Nå er vi heldige, som har stor bil, men hadde ikke snudd dem tidligere uansett.Men forstår at det er kjipt å sitte trangt =/
Hønseføtter og gulerøtter Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Jenta vår er 3 år, noenog90 lang og 15kg og skal sitte bakovervendt i minimum 1 år til, målet er å ikke snu henne før hun når 25kg eller hun er for høy. Har faktisk akkurat kjøpt et nytt bakovervendt setet som går til 25kg, siden det vi hadde kun gikk til 18kg bakovervendt. Det er anbefalt å ikke snu barnet forovervendt før barnet er minst 4 år fra trygg trafikk osv, selv om det er lovlig å ha barnet forovervendt fra barnet er 9kg. Anbefaler deg å lese på: http://www.tryggtrafikk.no/w/Trafikksikkerhet/Barn_i_bil/ http://sikringavbarnibil.blogspot.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå