Gå til innhold

Hvordan aktivisere en gutt på 16 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

har nå skjønt at han er så sint hele tiden, skriker og griner, fordi han kjeder seg hjemme.

så hva gjør man med en på 16 mnd?

jeg har tenkt å la han være med å feks legge klær i vaskemaskinen, tørke bordet, kaste søppel osv. leke med han på gulvet.

har dere andre forslag? vi står litt fast, er inne i en ond sirkel med mye skrik og raseri, trøtte og slitne foreldre og en ny baby på 7 uker.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ÅPen barnehage hvor han kan leke med andre barn, lek ute, skogstur...

Skrevet

han går i barnehage, så det gjelder ettermiddager og kvelder og helger. :o)

Skrevet

Det er stor forskjell på mallo dei dagane ho har vert ute og dei ho har vert inne. Eit par timer ute på formiddagen, gjer at ho er meir tålmodig mens eg gjer husarbeid på ettermiddagen. Lengre turer ute gjer ho og meir sliten og ho kan roe seg med leik inne på kvelden. Dei dagane ho er lite eller ikkje ute i det heile tatt er ikkje gode dager, da er ho suuuur, så det er kun unntaksvis at me ikkje er ute. For oss er det tidsbesparende å vera så mykje ute, for da er ho roligare og leiker meir aleine på ettermiddagen, og eg får gjort meir.

Ellers så er ho svært engasjert i ein sprettball og ei illustrert bok om hundeoppdragelse for tida.

Skrevet

Mine tips:

sett deg ned på gulvet med han.

Vær tilstede for han.

Det skaper en fin nærhet til barnet også syns jeg.

Se i bøker sammen, bygg med klosser/duplo, legg puslespill, la han få prøve seg på konstruksjonsleker osv.

Man kan jo ikke være på gulvet med barna hele dagen, men innimellom.

Er selv hjemme med min gutt på 17 mnd. og han koser seg veldig når jeg eller pappan er med han på gulvet. Senere kan han da også fint leke alene litt.

Leke ute og gå på tur er veldig bra for store og små.

Type leker kan også være avgjørende.

Pass på å ikke ha alt fremme hele tiden, men bytt ut. En leke er mer spennende å sjekke ut etter 2-3 dager enn når de har tilgang til de hele tiden.

Håper dere finner ut av det :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...