Gå til innhold

Skal vi gå sammen om å senke terskelen......

Anbefalte innlegg

Skrevet

for å si i fra til barnahage, skole, barnevern om vi ser noe som bekymrer oss når vi ser små barn? Hvorfor skal det være så vanskelig å bry seg,- har vi noen gang hørt om barn som har blitt tatt fra foreldrene sine som har blitt sinte over det?? Er det ikke snarere tvert imot, voksne står frem i media fordi hjelpen kom for sent?

Hvorfor skal vi føle oss som "slemme monster" om vi tar en anonym telefon til barnevernet om nabogutten spm er full av blåmerker og sitter ute alene i sandkassen hele dagen med samme klær sommer som vinter???

Hvorfor skal det være flaut å bli kontaktet av barnevern pga bekymringsmelding? Hvorfor kan ikke det være en bekreftelse på at vi har voksne mennesker som tar bekymring for barns oppvekstvilkår på alvor??

Skal vi ikke samtidig heve terskelen for å klage på barnevern, barnehager og skoler som ytrer bekymring om våre barn?? Kan vi ikke bare ta det som et tegn på at dette er mennesker som virkelig bryr seg om barna våre og være glad for at noen har ork og krefter til å jobbe for at andre barn enn sine egne skal få en mulighet til et godt liv?? VI må bare innse at barnevernet tenker på barna våre og IKKE på oss som foreldre....VI voksen kan tross alt forsvare oss selv på en helt annen måte...

Voksne mennesker som blir sinte for at barnevern, skole eller banrehage kontakter de for at de er bekymret for barnet deres gjør meg redd...... BLir man sint pga slike ting frykter jeg at det ER grunn for at de tar kontakt....Har selv blitt kontaktet av barnehage pga småproblem og vi haar løst det sammen,- blitt bekreftet at det ikke er noe "galt" med hvordan vi har gjort ting som foreldre og det synes jeg er godt. Alle voksne, normale mennesker bør jo evne å se at man kAN gjøre feil, også når det kommer til oppdragelse av egne barn, og derfor bør man ikke lbi sint når fremmede kommer for å se om barna dine VIRKLEIG har det godt, da de kan evne å se ting man selv ikke ser så godt....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...