Gå til innhold

Ppiller og folat.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboer har bestemt oss for at vi skal bli prøvere. :) Og da har jeg noen spørsmål:

Jeg går på ppiller nå, men er på de hvite sukkerpillene (placebo), kan jeg slutte nå? eller må jeg ta de ferdig?

Og hva skjer med mensen?

Pleier jo og slutte mensen når jeg begynner på nytt brett, noe jeg da ikke skal nå.

Og er det stor sannsynlig for at den vil være uregelmessig pga ppille bruk?

Har hørt at man bør ta folat i prøveperiode og etterpå, kan man ta dette uten og snakke med lege først?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

P-piller har jeg liten peiling på, men jeg vil tro at dersom du er på placebo-piller nå så er det jo bare å slutte å ta dem, de har jo uansett ingen virkning, annet enn å få deg til å huske å ta pillene med hormoner i på riktig tidspunkt..

Men når det gjelder folat, så er det bare å begynne å ta. Trenger ikke høre med lege først om det. Det er jo et vitamintilskudd som du kjøper i butikken. Så løp og kjøp - og lykke til med prøving!! :)

Skrevet

P-pillene vet jeg ikke når og hvordan man kutter, men folat både kan og bør du begynne på med en gang. Reseptfritt og anbefalt for prøvere og gravide (reduserer faren for ryggmargsbrokk hos barnet mye)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...