Gå til innhold

Nå skal jeg skryte av mitt barn:)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får alltid en følelse av at folk her inne vil drepe gleden min hvis jeg skryter av noe mitt lille nurk har fått til, særlig hvis det er noe jeg mener han er tidlig ute med... DETTE ER SÅÅÅÅ IRRITERENDE!! Jeg syns det er synd og skam at man ikke kan få lov til å være stolt av ens barns prestasjoner uten å få "jamen det klarte da min for lenge sia, din unge er da ikke spesiell" slengt tilbake!

Så nå har jeg tenkt å skryte ungen min opp i skyene, og gir blanke i hva folk mener om det:)

Mitt barn er 4 måneder og 20 dager, og her er en liste over hans utvikling:)

Snur seg begge veier, først var det mage til rygg, når han var 7 uker, i går rygg til mage 3 ganger på rad:) *stolt*

Holder flasken sin selv, holder skjeen sin selv og treffer noen ganger munnen også;)

løfter hele overkroppen og stiver av armene når han ligger på magen.

Har samtaler med meg, han lager mange lyder, venter på svar, jeg varer med lyder, han ler og svarer. slik kan vi holde på lenge:)

Løfter seg opp i sittende stilling med støttehjelp, og ikke drahjelp:)

Sitter stødig hvis han har støtte i korsryggen.

Er fullt klar over hvilke mennesker som "skjemmer han bort", og syns det er mer enn OK å være sammen med disse menneskene;)

Forstår at det er seg selv han ser i speilet, han lager grimaser og ler av seg selv,tar seg i ansiktet og smiler til speilet.

Skjønner at det er mamma og pappa sitt speilbilde når vi ser i speilet sammen.

Rugger og snur seg rundt på gulvet så han kommer seg fremover og til siden.

Drar i leketeppet sitt for å nå frem til leker som ligger langt vekke.

Tar bevisst tak i leker og studerer dem (begynte med dette når han var rundt 3 måneder)

Er bevisst over at han er en egen person, som har egen vilje. Kaster leker på gulvet og ser på meg til jeg plukker dem opp, gjør det på nytt så fort han har fått leken og jeg har snudd meg;)

Alt i alt så syns jeg det virker som om min lille er meget inteligent og sterk i kroppen. Virker tidlig ute med mye:) KOmmer sikkert til å få høre at jeg tar rungende feil, men pytt pytt:) Jeg er stolt av mitt lille nurk, og hadde vært det uansett hvor han ligger på utviklingsskalaen:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nåh, så flink han er! Klart han er tidlig ute! Blir nok en intelligent liten rakkerunge det der ;) Hihi

min var ikke på langt nær så godt utviklet som bare 4 mnd, så klart du kan være stolt! (Er stolt av småen min likevel jeg da, han tok alt igjen når han nærmet seg året)

Kooos deg med gutten din du :)

Skrevet

tusen takk:) det er godt å høre positive tilbakemel:)

Skrevet

Tipper på at du blir av de naive mødrene som ALDRI ser noen feil hos ditt barn etterhvert. Uansett hva h*n gjør er h*n uskyldig som bare det...

Gjeeeeeeeeeeeeeeeeesp

Skrevet

Flott at du er stolt av den lille, det har du all grunn til:)

Jeg er ikke så opptatt av at min lille skal være så tidlig (men så merker jeg at jeg blir ekstra stolt om han er det likevel, hehe ).

Jeg er superstolt for hvert lille framskritt han gjør, og forteller titt og ofte til besteforeldre om dette. (De er minst like stolte!).

Nå har han blitt ganske flink til å gå, han er 13mnd, så det er jo hverken tidlig eller sent, men du som det lyser stolthet av oss alle når han kommer gående til fangene våre!

Skrevet

Takk Yarn:) Jeg tror nok det ligger mye i det at han er født med skade på begge beina som gjør at jeg er ekstra ivrig i å følge med på hvor han ligger på "skalaen". VAr jo så redd for at han skulle bli liggende tter når han må gå med gips på begge beina og deretter skinner osv, men han har jo virkelig motbevist oss stort:)

Og selvsagt blir man stolt uansett når de små lærer seg ting:) Er jo så deilig når de blir mer og mer selvstendige og egne:)

Skrevet

*dytter*

moro med sånne innlegg:) syns det er bra at folk er stolte over babyene sine!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...