Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Lurer på om alle som får kreft dør ,før eller siden? Jeg har 2 venninner med kreft ,og en mor som døde av kreft i fjor og begge svigerforeldrene mine. Huff skremmende denne sykdommen . legen sa jeg har kreftofobi. Jeg er i allefall livredd for å få det ,eller at en av ungene mine skal få det.Jeg skal ha en full sjekk av unga mine. Dere må tru jeg er skrullete ,men detta opptar mye av tankene mine.Huff.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 ja da må du gå til psykolog, ellers vil dette hemme deg å kunne leve "normalt", om du bare tenker på kreft hele tiden.. Det er ikke flere som dør av kreft idag, men det er flere som får diagnosen og det er mindre tabu rundt dette med kreft..Så det kan virke som flere får kreft, men det er færre som dør av kreft idag og flere som blir reddet pga tidlig diagnose.. Og en ting er sikkert, stress gjør det ikke noe bedre for deg, og ikke stress ungene dine med dette heller.. Stress er kilden til alt ondt..
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Nei jeg sier ingen ting til barna om dette ,holder det for meg selv.Stress ja ,jeg stresser mye og har fått stress mage utholdige mage smerter ligger på gulvet å vrir meg av smerte ,og diare . Ja jeg skal til psykolog,. Må det bare .
Gjest Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Nei, alle som får kreft dør ikke av det, men det er en sykdom som det er vanskelig å få kontroll på. Skjønner at det er vanskelig å forholde seg til. Dette er en sjuk verden og ingen kan kontrollere sin egen skjebne. Det eneste vi veit er at på et eller annet tidspunkt dør vi alle. Er det ikke da bedre å kunne si "okay, nå er det slutt, men i det minste fikk jeg mye moro ut av livet." enn å måtte bruke hele livet på å prøve å få evig liv? Det er jo til syvende og sist det som er "målet" for alle de med helseangst. Jeg vil anbefale deg å finne noe litteratur på emnet angst og fobier. (jeg fikk mye hjelp av "sjef i eget liv" av I.Wilhelmsen) Det kan også være en ide å få en henvisning til psykolog. Ikke sikkert du trenger så mange timer, men å få lufta disse tankene og få noen verktøy for å håndtere de er lurt. Lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Jeg har det akkurat som deg! Jeg er livredd for kreft! Jeg er til utredning av magen min.. de finner ikke ut av hva som er galt. De trodde først det var noe gynekologisk men det er nå sjekka grundig ut og det er ikke noe galt der.. Det kjennes ut som jeg har en stor klump i magen min som verker. Den føles tung og pressende ut og jeg kan kjenne den godt når jeg går og setter meg.. allmenntilstanden er heller ikke bra..Jeg er livredd!! Skal inn på kirurgisk og sjekke det ut og det skremmer vett av meg!! Vet jo det kan være andre forklaringer men jeg er så redd for kreft. Det holder meg våken om nettene og i helga har jeg vært veldig nedfor.. gråter mye og alt er så skummelt.. så jeg skjønner at du er redd for kreft! Tror jeg også har kreftofobi..
birrisj05.02.09 Skrevet 18. november 2008 #7 Skrevet 18. november 2008 Nei, man kan bli helt frisk. Men sjansen for at det kommer tilbake er jo mye større om man først har hatt kreft, enn om man aldri har hatt det.. så det har man vel egentlig ingen garanti for sånnsett..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #8 Skrevet 18. november 2008 Har nettopp hatt kreft (fremdeles sykemeldt). Har ikke tenkt å dø (selv om jo alle gjør det, før eller siden...). Jeg synes synd på dere som går rundt å er så redd for noe du strengt tatt ikke har kontroll over. Gå til lege. Og full sjekk av ungene dine er bare tull og tøys. Du sier at du ikke snakker med dem om dette. Tro meg; de merker det hvis mor stresser uten grunn.
Slalotte Skrevet 18. november 2008 #9 Skrevet 18. november 2008 Mamma har hatt kreft, men hun lever nå og ikke en eneste sykdom.. Pappa hadde hudkreft, han døde for snart 3 mnd siden, men det var IKKE av kreft men av et stort hjerte infarkt.. Jeg skjønner hvorfor du er sånn, etter pappa døde så er jeg bekymra 24 timer i døgnet for folk som ikke er rundt meg.. Om sambo ikke tar tlf så begynner jeg nesten å grine med en gang og venter nesten på at jeg får en tlf om at han er død..
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #10 Skrevet 18. november 2008 Nei, alle dør ikke av kreft. Noen dør av hjerteinfarkt, noen i bilulykke, noen dør av overdose, arbeidsuhell, dykkerulykke, selvmord, og noen blir også drept. Det er MANGE måter man kan dø på utenom kreft! Trodde alle visste dette...
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #11 Skrevet 18. november 2008 Alle DØR ikke av kreft, men alle får kreft. Sann mine ord. Og det er ikke så kult det heller.
Anonym bruker Skrevet 18. november 2008 #12 Skrevet 18. november 2008 Tanta mi har hatt kreft to ganger...begge gangene med spredning. Hun lever i dag,og er friskmeldt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå