Carta Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Hvordan er den i pris? (i forhold til vanlig maling...) Hvor lenge etter at du har malt kan barn sove/oppholde seg i rommet? Er det 3 uker som med vanlig maling eller?
erteposen + 4 Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Vanlig vannbasert maling skriver sintef at babyer skal vente 6 mnd pga avgassing. Jeg vet ikke helt med sensmalinga, men den lukta ingenting. Brukte den på vegger og lister. To timer etterpå kom det besøk og de kjente ikke at det var nymalt. Rart. Den tørler raskt så en må jobbe fort.
Carta Skrevet 17. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 17. november 2008 Takktakk! Det er godt å vite! På hjemmesida til jotun står det om produktfordeler: -Ingen løsemidler -Ingen malingslukt -Ingen skadelig avdamping Så da virker det jo nesten som om man bare må vente på at den tørker... Kommer uansett til å høre med dem i malebutikken altså, bare greit å vite litt med tanke på planlegginga her...
Gjest Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Ei gravid venninne av meg ringte til arbeidsteknisk avdeling (eller hva den heter) på st.olavs for å spørre om den malingen. Og de sa at siden den ikke har løsemidler og skadelig avdamping kunne hun (som gravid) bare male iveg. Så, det er nok bare å vente til den er tørr også flytte inn på det aktuelle rommet. Men det kan jo være greit å snakke med noen som har peiling på slikt først. (Og ang. "vanlig" maling ... hvem som har muligheten til å vente 6 mnd med å flytte inn på et rom da? Da hadde vi aldri fått pusset opp noen ting...)
erteposen + 4 Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Vanlig maling gasser. En kan brenne ut rommet eller lufte ut ofte (male om sommeren). Det er jo uansett de føreste ukene som er verst. Greit å vite i forhold til barnerom. Jeg hadde ikke malt som gravid uansett siden produktet er så nytt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå