Gå til innhold

Skikkelig kvalm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 6 + 5 i dag, er så kvalm!!!!! Var ikke åsnn sist, og det hemmer meg på jobb.... de vet ingenting der enda. men fortsetter det slik, må jeg si noe snart..

Noen som har noen tips på hva jeg kan gjøre for å få i meg mat på morra'n -. for det er der det største problemet er....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff!

Har du prøvt med knekkebrød på senga før du står opp? Eg har ikkje sjølv vore SÅ kvalm, men kjenner at det hjelper å eta. For meg hjelper det veldig å eta eit tørt knekkebrød eller to saman med ein kopp te..... I all fall hjelper det å få i seg mat. Det stiller kvalmen. Eg syns og det er veldig godt med eit eple delt opp i båter.

Prøv å ha ein pakke knekkebrød ståande på nattbordet ditt og et eit par medan du enno ligg i senga. Ligg ei stund etter før du står opp. Ha med nokre på arbeid slik at du kan småeta gjennom heile arbeidsdagen. Slik held eg kvalmen min i sjakk.

Håper det hjelper. Lukke til!!!

Skrevet

Heisann!

Jeg venter nr 2 og har ekstrem svangerskapskvalme denne gangen og. .

Om morgenen starter jeg med kvalmestillende og tynn saft, etter ca 1/2 t prøver jeg å spise litt kjeks, eller halvgrov skive (ridtet skive m/ bringebærsyltetøy hjelper av en eller annen grunn meg)

Når jeg så har fått i meg noe av dette hviler jeg ca 1/2 time igjen før jeg forsiktig forsøker å stå opp.

Når jeg først får i meg litt om morgenen pleier dagene å gå mye bedre enn om jeg ikke klarer å dytte ned noe!

Har foresten en fantastisk mann som varter opp, han var jo med på dette med forige barn og vet hva som hjelper meg.

Det er ikke vanlig å bli så dårlig som jeg blir, så ikke bekymre deg for det. . .men det kan jo hende morgenrutinene kan hjelpe de til en god start på dagen!

ellers er det mange som får hjelp av te, ingeferrot, buljong, kaldt vann m. litt sitron i, og generelt å småspise hele tiden.

Ikke vær redd for å gå til legen å få kvalmestillende, det finnes i dag mange forskjellige typer som kan brukes av gravide i første trimester

Lykke til!!!

Skrevet

Hei.

Jeg er 6 uker på vei, og utrolig kvalm. Noen ganger hjelper ingenting, og da må jeg ty til salt potetgull og fanta...... D er jo ikke spesielt sunt, men d har hjolpet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...