Gå til innhold

Noen med erfaringer fra ladycomp ol som prevensjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg får ikke lov til å bruke p-piller nå etter endt svangerskap, vil helst unngå å gå på cerazette da det ga meg noen vannvittige blødninger sist gang( blødde hele tiden) og det det er uaktuellt å sette inn spiral, altså ikke mange alternativer igjen.... hvordan fungerer ladycomp, pearly, alle de som jeg ikke har satt meg het inn i enda? Eller jeg skjønner hvordan den fungerer, men virker den er vel heller spm?

Gode og dårlige erfaringer mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har brukt Pearly som prevensjon, og for meg fungerte det kjempefint. Veldig fint å få full oversikt over syklus også. Den virker, spørsmålet er vel om man er flink til å følge den informasjonen en får mht "røde dager" osv;)

Skrevet

Jeg kjenner personlig ei som har blitt gravid med ladycomp, og hun fulgte den helt slavisk og brukte kondom på usikre dager... Har også lest om flere stykker her inne og på dib som har blitt gravide på disse, så jeg ville ikke tatt sjansen om det var helt krise å bli gravid.

De skal jo være ganske sikre, men husk at en måned er kanskje "miljøet" inne i deg helt optimalt for sædceller, så de kan ligge inne i deg i en uke å vente på et egg å befrukte, ikke mye vits i å bruke kondom under eggeløsningen da, når cellen allerede ligger der inn og venter. Forskning viser jo også at en orgasme hos kvinne kan trigge kroppen til å slippe et ekstra egg den måneden, og da vil også sædcellene ligge der å vente...

Vet ikke hvordan det er med deg, men jeg er veldig fruktbar, har blitt gravid tre ganger omtrent på første forsøk, og en gang uten å forsøke i det hele tatt, så jeg ville ikke stolt på det som prevansjon.

Skrevet

Ja, jeg vet ikke. Blir også ekstremt lett gravid, tre ganger på første forsøk (to av gangene på 1 samleie uten å forsøke), og en gang på 3. forsøk. Nå skal ikke jeg gi meg inn på markedsføringsloven osv., men den legger jo inn mange dager før og etter eggløsning da.-Og reklamerer med høy sikkerhet. Kjenner fler som har blitt gravid med spiral også, jeg.... Brukte den selv i flere år uten "uhell" ihvertfall..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...