Gå til innhold

Sønnen min ønsker seg trommesett til jul...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Særiøst så dyrt da, så tror neppe det blir til jul. Tenkte å foreslå at han kan begynne å spare til det selv, så kan vi vurdere det, om han klarer spare opp litt. Men noen her som har peiling på slikt, som vet hva vi må ut med for å komme i gang?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er han?

Det er jo veldig stor forskjell på skikkelige sett og slike barne-sett som bare er for å dælje løs på.

Er tanken at han skal begynne å spille etterhvert (musikkskole, korps el.lign)?

Skrevet

Han har spillt gitar i to år, han er 6 nå. Får undervisning, men på musikkskolen har han gått over til trommer, tror han har mer tålmodighet med det. Så det er snakk om skikkelig sett, ikke slike i plastikk til 399,- (det hadde jeg alltids tatt meg råd til)

Var inne på finn.no, men de som lå ute der i området her kosta skjorta og var DIGRE, og jeg har ikke ubegrenset med plass.

Skrevet

Da må du seriøst melde han til opplæring. For din egen del. Men også for å holde interessen hans ved like.

Skrevet

Huff. Lese videre på tråden før man svarer, ja.

Skrevet

Da hadde jeg tatt kontakt med læreren hans og spurt hva han må ha som basis i settet sitt.

Da kan jo dere kjøpe noe av det til jul, også kan han bygge det ut med oppsparte midler etterhvert.

Det er muligens også noen basic start-sett som ikke er så horribelt dyre, og som funker bra de første årene.

Trommer er virkelig ikke min greie, så jeg hadde tatt en prat med læreren hans, jeg. Men synes jo en kombinasjon av deres hjelp og egne oppsparte midler høres ut som en god plan :-)

Skrevet

Jepps, får ta en prat både med sønn og lærer. Syns liksom det er litt for voldsomt å gi slikt til jul også, legger lista litt vel høyt. Var inne på en nettside, de hadde enkle trommesett til ca 6000. Skulle ønske han holdt seg til gitar jeg, det er billigere (men en trommeslager klarer seg med ett sett eller to, en gitarist trenger jo mange gitarer, så kanskje ikke så ille alikevell...) :-p

Skrevet

Når de når et visst nivå blir det svindyrt uansett hva de spiller.

(Har en lillesøs som driver å investerer i en fiolin til 130 000 i disse dager ... egentlig like greit at jeg gav meg etter mellomfag ser jeg ;-))

Tror nok kanskje dere skal klare å få det under 6000, i hvertfall i starten, men klart ... det er ikke billig å spille og jo eldre de blir jo dyrere blir det ;-)

Og jeg er helt enig med deg ... julegaver til 6000 er totalt uaktuelt hjemme hos oss i hvertfall.

Skrevet

Sant nok, det blir dyrt. Men jeg støtter han heller helhjertet (og med åpen pengebok) i dette, enn å sende han på fotballtrening fordi det er billig, og noe alle gjør.

Fiolin ja...gikk på skole med en av norges fremste fiolinister en gang, hun drassa rundt på en som var forsikra for godt over en million om jeg ikke husker feil. :-o

Skrevet

Enig med du!

Mine barn kommer også til å møte en meget velvillig lommebok om de begynner å spille noe :-)

Lover foreløpig veldig bra, for småen på 1 1/2 maser om å spille gitar flere ganger om dagen, og har fått skikkelig dreis på "underleppedirren" om jeg sier at han må vente litt :-) Lykkelig mamma nå, ja!

I påvente på at mor har råd til å kjøpe seg et skikkelig piano får han et lite barnepiano i julegave i år.

Men det er jo dette med å gi instrumentene som julegave eller bursdagsgave som blir littegranne drøyt. Det er jo ikke småpenger det er snakk om, og unger må vel lære å spare, selv om vi snakker om instrumenter.

Vi får nesten håpe at ungene blir så flinke at de trenger instrumenter i millionklassen, for da er det plutselig mange sponsorer som er interessert i å bidra ... så da blir det mer overkommelig for mor :-))

Mine "stakkars" foreldre har tre stryker-barn, hvorav to er igang med utøvende musikkutdanning ... tror de er like glade for at jeg (mitt sorte får) valgte en langt rimeligere utdanning i så henseende :-)

Total avsporing her, men lykke til med instrumentkjøp ... og ikke glem å investere i øreplugger til både store og små :-)

Skrevet

De billige som ligger rundt 2000 på Smartclub og sånt er elendige lydmessig, men om han ikke har så store krav holder de nok et par års tid. Eller han kan seriøst spare og få seg et elektronisk ett, de er tildels mindre plasskrevende og LANGT mindre vanskelige å leve med rent lydmessig.

Skrevet

Ja det gleder et mammahjerte når de viser interesse for noe som gir litt mening (ikke et vondt ord om fotball, men hallo liksom...). Min var som din, maste konstant om å spille, og har slitt ut både barnepianoer og lekegitarer før vi gikk over på skikkelige instrumenter for ettpar år siden, fant ut at når det kom til gitar så ble det faktisk billigere, for lekegitarene 8selv de til 6-7-800) tåler ingenting.

Sender mine varmeste tanker til dine foreldre, ikke bare økonomisk, men det har vel krevd sitt av tid og stillhet. Men sikkert helt fantastisk når de ser at ungene er happy!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...